Ferrovial està estudiant la venda de la seva participació en l’aeroport londinenc de Heathrow, que actualment ascendeix al 25% i comparteix principalment amb el fons sobirà de Qatar (20%), segons ha avançat aquest dimarts Reuters, que cita fonts pròximes al procés. Malgrat tot, fonts de l’empresa espanyola han rebutjat fer qualsevol comentari sobre aquesta potencial operació, que suposaria per a la companyia d’infraestructures desprendre’s del seu principal actiu aeroportuari en operació i un dels actius més importants de la seva cartera.

En l’accionariat de Heathrow també hi són presents la canadenca Caisse de dépôt et placement du Québec (12,62%), el fons sobirà de Singapur (11,2%), Alinda Capital Partners dels Estats Units (11,18%), Xina Investment Corporation (10%) i Universities Superannuation Scheme (10%).

Segons la informació de l’agència de notícies internacional, el fons francès Ardian ha mostrat un interès inicial per aconseguir aquesta participació, juntament amb el fons d’inversió públic de l’Aràbia Saudita. Els càlculs de J. P. Morgan apunten a una valoració de l’aeroport de 24.300 milions d’euros.

Aquest any, Ferrovial ha realitzat dues grans inversions en aeroports. D’una banda, va comprar a Carlyle el 49% de la nova terminal del JFK de Nova York per 1.000 milions d’euros, que podria omplir el buit que deixa la seva sortida de Heathrow, en el cas que aquesta operació tirés endavant. D’altra banda, va adquirir el 60% de la societat que gestiona la concessió de l’aeroport internacional de Dalaman, a Turquia, amb un cost de 140 milions d’euros. Es tracta d’una infraestructura que acull principalment turistes que viatgen a aquest país.

La companyia, que va entrar en la indústria de l’aviació el 1998, compta amb més de 20 anys d’experiència en inversió, desenvolupament i operació a 33 aeroports arreu del món, incloent els Estats Units, Austràlia i Xile. A més de la seva participació del 25% a Heathrow, en el qual és l’accionista més gran, manté una altra participació del 50% als aeroports de Glasgow, Aberdeen i Southampton, tot al Regne Unit.