Diari de Girona

Diari de Girona

La compra per internet es consolida, però amb un client que no vol pagar massa

L’empenta que la pandèmia va donar al comerç online no era temporal ni il·lusòria: avui dia, el 70% de la població espanyola segueix comprant a internet com a mínim una vegada al mes. Ho fa sobretot a través del mòbil, es gasta (la majoria) entre 20 i 100 euros i consumeix especialment moda i viatges. «En aquesta nova normalitat veiem que decau el menjar a domicili, el sector de l’alimentació, la cosmètica i els productes de la llar, categories que van ser estrella durant la pandèmia», exposen la directora general de Veepee (abans Vente-privee), Anja Brehm, i el professor d’IESE Iñigo Gallo, que apunten també que puja, per contra, la roba i el calçat.

Els dos especialistes van presentar dimecres la segona edició d’un informe que analitza l’estat del comerç electrònic a Espanya i que, a banda de refutar que es tracta d’un canal de compra que es consolida, també mostra que les empreses tenen un repte per davant: educar el consumidor perquè estigui disposat a pagar per ell.

La gratuïtat, una prioritat

L’estudi reflecteix que la prioritat a Espanya és la gratuïtat: només 1 de cada 10 consumidors prefereixen que una comanda arribi ultraràpid a que no tingui costos d’enviament, un terç prefereix anar a recollir el paquet per estalviar-se aquesta despesa i només un 14% pagaria per una subscripció anual per rebre enviaments gratuïts.

En aquesta línia, la majoria de persones que fan devolucions no estan disposades a assumir costos addicionals, tres quartes parts de la mostra prefereixen acostar-se a una botiga a tornar el paquet per estalviar costos i un terç està disposat a quedar-se’l, encara que sigui per vendre després el producte mitjançant una plataforma de segona mà.

Compartir l'article

stats