El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha dut a terme dues accions promocionals i comercials a les ciutats franceses de París i Lió, respectivament, en les quals han participat seixanta-set professionals del sector turístic i mitjans de comunicació francesos, i vint-i-cinc representants d’empreses i entitats turístiques de la demarcació de Girona.

Concretament, el dimarts 15 de novembre a París, va tenir lloc la doble acció promocional «Vivez en double à la Costa Brava et des Pyrénées de Gérone». Al migdia es va organitzar una presentació de l’oferta turística de la destinació seguida d’una activitat de dinamització, un tast a cegues de vins a càrrec de La Gastronòmica. La presentació anava dirigida a setze periodistes i creadors de contingut digital francesos especialitzats en turisme i viatges de Voyager Magazine, L’Echo Touristique, Voyages et Stratégie, Petit Futé, Le Routard i Voyagerluxe.com. Al vespre va tenir lloc una presentació de la destinació seguida d’un workshop entre vint-i-cinc agents de viatges francesos i catorze professionals d’entitats i empreses turístiques gironines.

Posteriorment, el dijous 17 de novembre, a la ciutat de Lió, es va desplegar l’«Afterwork MICE & Sports à la Costa Brava et des Pyrénées de Gérone», en el qual van participar trenta agències organitzadores d’esdeveniments corporatius i esportius i vint-i-un representants d’empreses i entitats turístiques gironines, a més del Patronat.

França és un mercat emissor històric i estratègic de proximitat per a les destinacions gironines i, en l’actualitat, se situa com el primer país emissor de turisme internacional a les destinacions de la Costa Brava i el Pirineu de Girona. Segons dades de la Fundació Eurecat (TDS), de l’1 de gener al 30 de setembre han arribat a la demarcació de Girona un total de 7.252.033 turistes, que han generat 23.896.361 pernoctacions.