Jesús Echevarría, nou director general de Prensa Ibérica a Galícia

El fins ara director general de Comunicació i Relacions Institucionals d'Inditex s'incorpora com a màxim responsable a un territori prioritari per al grup de comunicació

Jesús Echevarría

Jesús Echevarría

Redacció

Prensa Ibérica ha nomenat Jesús Echevarría director general del grup de comunicació a Galícia, comunitat autònoma on edita 'Faro de Vigo', diari degà de la premsa espanyola, i 'La Opinión de A Coruña', i on s'ha adjudicat recentment 'El Correo Gallego'.

Amb una dilatada trajectòria i un coneixement profund del sector de la comunicació, Echevarría impulsarà el posicionament i l'àrea de negoci en una regió d'arrelament profund i rellevància estratègica per al grup que presideix Javier Moll.

L'actual director general, Isidoro Nicieza, que ha exercit el càrrec durant 14 anys, es dedicarà a partir d'ara en exclusiva a la seva altra responsabilitat dins del grup, la de director general de Continguts de totes les capçaleres de Prensa Ibèrica.

Echevarría ha estat durant els darrers 17 anys director general de Comunicació i Relacions Institucionals del Grup Inditex, des d'on s'ha responsabilitzat de la política global de la imatge de l'empresa, dels seus missatges corporatius, dels vincles institucionals a les àrees on desenvolupa la seva activitat i de la seva consistència reputacional.

Jesús Echevarría ha assenyalat “l'enorme seducció i gran responsabilitat que suposa unir-se al grup de comunicació de més creixement a Espanya al seu ambiciós projecte global, particularment a Galícia, amb l'enorme potencial existent des del punt de vista professional i humà. Tot el desenvolupament estratègic que està duent a terme Prensa Ibérica per construir la xarxa d'informació més gran a Espanya amb el millor grup de professionals del món del periodisme és certament encomiable. Intentar ajudar en aquest creixement és un repte fascinant”.

Llicenciat a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Madrid, a la Facultat de Periodisme de la Universitat Complutense de Madrid i Màster en Periodisme per la Universitat Autònoma de Madrid/'El País', ha treballat en les redaccions del diari ' Ya', 'El Sol', Onda Madrid, Cadena SER, ABC i 'El País'. Va ocupar també diversos llocs de responsabilitat al grup internacional de revistes Hachette-Filipacchi i a Taller de Editores del Grup Vocento, on va ser subdirector de ''El Semanal', el suplement dominical de més difusió a Espanya, i director de publicacions de cap de setmana.

En el terreny de la comunicació corporativa, s'hi va incorporar l'any 2000 a l'empresa de distribució Altadis, fruit de la fusió entre l'espanyola Tabacalera i la francesa Seita, on va assumir des d'Espanya la responsabilitat de la direcció de Comunicació Corporativa fins que el 2005 es va unir al projecte d'Inditex.