Reconeixen Caula Aliments per la seva tasca d’exportació al mercat halal

La companyia gironina ven un 95% de la seva producció a l’estranger

Eduard Caula, director Comercial de Caula Aliments SL, recollint el premi.

Eduard Caula, director Comercial de Caula Aliments SL, recollint el premi. / INNOVACC

Joel Lozano

Joel Lozano

L’any 2003 Caula Aliments va començar a vendre productes al mercat islàmic. Gairebé dues dècades després, aquest passat mes de desembre, la companyia gironina ha estat reconeguda per INNOVAC, clúster català de la carn i la proteïna alternativa, amb el Premi INNOVACC en la categoria de «Promoció de la Cultura de la Carn» pel projecte «Desenvolupament i promoció dels embotits curats als mercats islàmics». Aquest guardó valora la repercussió social del projecte, la creació de noves formes de consum, així com la contribució a la internacionalització del sector, entre d’altres.

La companyia gironina explica que la seva entrada al mercat islàmic va arribar després d’analitzar els diferents països i mercats en creixement. La companyia va concloure que als països musulmans, tot i ser uns grans consumidors de carn i d’elaborats carnis, l’oferta d’elaborats curats era quasi inexistent, ja que la immensa majoria es basava en productes cuits.

Actualment, Caula Aliments exporta el 95% de la producció. Els països europeus son els mercats més importants per a l’empresa, però el mercat halal, amb països com Aràbia Saudita, Emirats Àrabs o el Marroc, cada cop té més importància. «Va creixent cada any», afirma el gerent de la companyia, Xevi Caula. 

De fet, l’any 2011, gràcies a la bona acceptació d’aquests productes, la companyia va apostar per construir una nova fàbrica a Sant Gregori amb instal·lacions de producció Halal independents de la producció dels derivats del porc.

Caula aliments exporta al mercat islàmic embotits curats com fuets, llonganisses o xoriços, entre d’altres, fets amb vedella, gall d’indi o xai. «Guanyar-se la confiança del mercat musulmà és difícil», explica Xevi Caula. Un dels principals motius és els requisits perquè la carn sigui halal i els dubtes que pot provocar que aquests tipus de productes arribin des de fora.

14,5 milions de facturació

La companyia, ubicada a Sant Gregori, ha facturat aquest 2022 al voltant de 14,5 milions d’euros, un 21% més que l’any 2021. Els seus orígens es remunten a l’any 1921 i actualment és gestionada per la quarta generació de la família, amb gairebé 100 treballadors a la plantilla.

Des de fa un parell d’anys l’empresa gironina està treballant també en el mercat kosher, amb aliments que es preparen d’acord amb normes dietètiques jueves. El gerent de la companyia diu que esperen continuar creixent en aquest mercat durant 2023.

A més, aquest any Caula Aliments estrena una línia de productes vegetals, com hamburgueses o botifarres, entre d’altres, fets a través de verdures, cereals i llegums, mitjançant el procés de fermentació làctia que aplica als seus productes derivats de la carn.

Subscriu-te per seguir llegint