El propietari de BMW i Mini a Girona adquireix la concessió de la marca a Perpinyà

Oliva Motor compra la concessió BMW i Mini Garage Alart, una de les més antigues de França, en una operació que supera els 6,5 milions d'euros

Acte d'Oliva Motor

Acte d'Oliva Motor / Oliva Motor

Redacció

El grup de concessionaris Oliva Motor, propietari de la concessió de BMW i Mini a Girona, ha signat aquesta setmana la compra de la concessió BMW i Mini Garage Alart, a Perpinyà. Es tracta d'una de les concessions més antigues de la marca germana a França -data de 1958- i compta amb 45 empleats i una xifra de negoci de 35 milions d'euros. "Amb aquesta operació, que requerirà una inversió de més de 6,5 milions d'euros en millores tecnològiques i de sostenibilitat, Oliva Motor se suma a l'estratègia d'internacionalització com fan altres líders del sector" assegura el grup en un comunicat. Aquest 2023, Oliva Motor preveu superar els 250 milions d'euros de facturació i els 460 treballadors.

Fundat el 1966 per Joaquín Oliva, representa en l'actualitat nou marques (BMW, Mini, Motorrad, Peugeot, Citroën, Opel, Honda, MG i JAC Motors) i compta amb quinze centres de treball a Tarragona, Girona, Barcelona i Perpinyà.

"BMW és ja la marca més important del grup en facturació, i considerem molt positiva aquesta oportunitat de créixer; és una aposta guanyadora en la qual veiem molt futur. França és un mercat molt exigent, i per això és per a nosaltres l'oportunitat de jugar en una lliga major", explica el president executiu d'Oliva Motor, Santiago Oliva. "La nostra relació amb el fabricant és excel·lent i ens ajuda a encarar aquest nou repte amb gran il·lusió", afegeix.

Oliva Motor és també el primer distribuïdor de Stellantis a Tarragona, amb qui ha crescut en 2022 a través de l'adquisició d'un concessionari Opel. A més, el grup familiar, que compta ja amb la tercera generació en el negoci, ha adquirit en l'últim any la concessió de MG i la importadora de vehicles industrials elèctrics JAC Motors per a la Península Ibèrica.

"La nostra estratègia se centra en la digitalització i la diversificació dels nostres negocis. Invertim fortament en tecnologia, expandim el portfolio de marques i productes i apostem per la descarbonització de la mobilitat. Ens agrada anar de la mà de fabricants que reconeixen i premien el treball ben fet dels distribuïdors i que ens animen a continuar avançant", reconeix Oliva.