El millor any de Kave Home: la marca gironina factura 153 milions d'euros el 2022

La firma posarà en marxa al març una plataforma logística a Tordera i crearà més de 130 nous llocs de treball

ACN

La marca gironina Kave Home agafa velocitat de creuer. La companyia de disseny de mobles i decoració, que ja ha complert 40 anys, tanca l'exercici creixent un 34% i arribant a doblar la facturació del 2020. Al llarg del darrer any, Kave Home ha facturat 153 milions d'euros. En general, el creixement de la firma s'ha estès arreu dels diferents canals de venda, però en destaca, sobretot, l'obertura de 42 botigues físiques repartides arreu de tretze països.

Fundada l'any 1982 sota el nom de Julià Grup, l'empresa comercialitza tota la seva col·lecció sota la marca Kave Home. Precisament, coincidint amb l'aniversari del grup, la companyia ha començat a renovar l'equip executiu. El fill del fundador, Francesc Julià, s'ha convertit en el nou CEO, i el seu pare -que li ha cedit el càrrec- passa a assumir la presidència del consell d'administració.

"Impulsats per l'èxit del nostre ecosistema de marca omnicanal, i una proposta de valor única al mercat, aquest 2022 hem continuat assolint els objectius de creixement que ens havíem marcat", assegura Julià. El nou CEO subratlla, a més, que l'obertura de la seva primera botiga insígnia ('flagship') a Singapur a finals de l'any passat és "el primer pas" del pla d'expansió de Kave Home a la regió del sud-est asiàtic, "que ens consolidarà com a referent del sector a nivell mundial".

L'obertura de les botigues i el creixement de la marca, de retruc, també s'ha traduït en noves contractacions. Aquest 2022, Kave Home ha incorporat 230 treballadors. En aquests moments, el grup té més de 500 persones en plantilla, a les quals aquest any n'hi sumarà 130 més. D'aquestes, 80 treballaran a les oficines centrals de Sils, i més de 50 a la nova plataforma logística que s'inaugurarà a Tordera.

La marca gironina subratlla que l'aposta per la sostenibilitat -que es plasma al projecte Kave Cares- ha estat "un pilar fonamental" de la companyia durant els últims anys, sobre el qual també girà "el futur estratègic de la marca". L'objectiu, subratlla el grup, és convertir-se en una empresa "d'empremta de carboni i residu zero", mitjançant diferents projectes que preveuen llançar al mercat ja aquest mateix 2023.

Una de les botigues de Kave Home

Una de les botigues de Kave Home / Kave Home

A França i a Itàlia

Kave Home preveu que aquest exercici també estigui marcat pel creixement i el "ritme frenètic". Al llarg del 2023, l'empresa gironina preveu obrir més de 60 nous punts de venda, incloent-hi les primeres botigues pròpies a França i a Itàlia, i s'ha fixat arribar a superar els 200 milions d'euros de facturació.

A més, aquest març el grup ja tindrà del tot operativa la seva nova plataforma logística, que ha construït a Tordera. El complex té més de 55.000 metres quadrats, amb possibilitat de créixer i superar els 90.000. "Inclourà un centre de recuperació de mobiliari i reciclatge, a més d'una àrea d'I+D, i serà vital per assegurar l'expansió futura de la marca al continent europeu", conclou Kave Home.