Els cotxes híbrids i elèctrics lideren les matriculacions del mes de maig a Girona

Els concessionaris de les comarques gironines registren pràcticament les mateixes vendes que fa un any

Un cotxe elèctric en una estació de càrrega

Un cotxe elèctric en una estació de càrrega / Antonio Hernández Rios

Els cotxes híbrids i elèctrics ja son els més demandats a les comarques gironines. Durant el maig, a Girona, s’han matriculat 500 cotxes d’aquest tipus, superant als vehicles de gasolina (424) i els dièsel (60), segons les dades de la patronal Faconauto.

De fet, les matriculacions a la província s’han mantingut pràcticament en les mateixes xifres a les registrades fa un any, amb un lleuger increment del 0,82%. Els cotxes amb motors no convencionals son els únics que registren pujades respecte al maig de 2022, concretament del 10,38%. La venda dels cotxes de gasolina va caure un 3,64%, mentre els dièsel baixen un 27,71%.

Pel que fa a l’acumulat de l’any les xifres son més positives en el mercat automobilístic gironí. Durant els primers cinc mesos de l’any les matriculacions de cotxes han crescut un 15,93% en comparació amb el mateix període de l’any passat, amb un total de 4.695 turismes venuts. La venda dels vehicles de gasolina creix un 7,82%, mentre que la dels cotxes amb motors no convencionals ho fan un 28,93%. Només els cotxes dièsel registren una baixada respecte al 2022 (-6,58%).

A Catalunya, les matriculacions de turisme han augmentat un 19,7% al maig respecte del mateix mes de l’any passat, arribant a les 11.124 unitats. En l’acumulat dels cinc primers mesos de l’any s’han venut 48.338 vehicles, un 19,4% interanual més.

Si centrem la mirada al conjunt d’Espanya, al maig s’han venut 92.025 vehicles, un 8,3% més que fa un any; i s’han encadenat cinc mesos consecutius a l’alça. En l’acumulat fins al maig al conjunt de l’Estat, les vendes han augmentat un 26,9% interanual, fins a 404.337 unitats, malgrat que encara són un 28% inferiors a l’any 2019, abans de la pandèmia.

Raúl Morales, director de comunicació de Faconauto, explica que «mantenim la sensació que la recuperació està sent molt lenta, estem un 25% per sota de les vendes que es feien l’any 2019 i aquesta recuperació s’està fent molt mediatitzada per una menor capacitat de compra per part de les famílies que en tenen menys renda disponible i menys capacitat d’estalvi».

«La incertesa de ciutadans i empreses sobre quin cotxe comprar continua latent i més ara, amb la convocatòria d’eleccions generals que sol paralitzar l’activitat econòmica», afirma el director de comunicació i màrqueting d’ANFAC, Félix García.

Subscriu-te per seguir llegint