Condemnen Repsol a pagar una indemnització milionària a una gasolinera de Puigcerdà
La sentència condemna la multinacional per haver-li fixat els preus des del 1988 i retorna la propietat de la benzinera als demandants

L’estació de servei Morer a Puigcerdà. / DdG

Els jutjats mercantils de Madrid han donat la raó a l'estació de servei Morer, una petita benzinera ubicada dins el nucli urbà de Puigcerdà, i han condemnat a la multinacional Repsol per fixar a la benzinera els preus de venda al consumidor final des del 1988, "impedint-li de decidir per ella mateixa els preus segons la situació de mercat", segons ha informat Moré Advocats, el despatx gironí que ha estat l'encarregat del cas.
L’advocat Francesc Moré explica que aquesta pràctica suposa una vulneració del dret a la lliure competència de mercat. De fet, relata que el cas de l'estació de servei Morer no és excepcional. "Totes aquestes companyies grosses es van dedicar a fer contractes amb benzineres petites per distribuir el carburant i hi ha hagut moltes denúncies i condemnes de la Comissió Nacional de la Competència (CNC)", exposa Moré. Repsol, BP i CEPSA són algunes de les que han estat condemnades, detalla.
Anul·la la compravenda
La sentencia també anul·la el contracte de compravenda de l’estació. Repsol es va fer amb la propietat de l'estació al mateix any 1988 per immediatament llogar-la als seus antics propietaris i actuals explotadors i demandants.

L’estació de servei Morer a Puigcerdà. / DdG
L'advocat explica que la normativa deia que les companyies petrolieres no podien fixar el preu a menys que fossin propietaris de les gasolineres, en tinguessin drets d’usdefruit o drets de superfície. "En molts casos el que va fer Repsol és quedar-se l'usdefruit, o sigui obligar a les gasolineres que els donessin l'usdefruit o la servitud i després ells arrendar-ho als de la benzinera", explica.
En el cas de l'estació de servei Morer, el mateix dia que van signar la compravenda van firmar el nou contracte de distribució en exclusiva. Els jutjats mercantils de Madrid han anul·lat la compravenda en considerar que hi va haver frau de llei, ja que en signar els dos documents "no tenia cap sentit que els hi compris i els hi tornis a llogar".
La sentència, que ha defensat el despatx condemna a Repsol a pagar als demandants les pèrdues que han patit tots aquests anys per la impossibilitat de fixar lliurement els preus de venda. L’advocat Francesc Moré calcula que la xifra pot ascendir fins als sis o set milions d'euros.
- Un policia municipal dispara contra un home que els atacava amb una serra a Girona
- Aviació Civil atribueix a un gir sobtat del vent l'accident d'un globus aerostàtic a Olot, que va deixar tres ferits
- Traslladen en avió medicalitzat a Anglaterra l'adolescent arrossegada per una onada a Lloret el novembre
- Guillamino: «Tots els monjos de Poblet anaven a combregar: què havia de fer, jo?»
- Jordi Viñas (ERC) deixarà l'alcaldia de Salt en els propers dies
- Un estudi a espais naturals gironins detecta que la fauna modifica els hàbits per evitar trobar-se amb humans
- Els Bombers alliberen un nadó tancat dins d'un cotxe a Girona
- Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya