Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Convoquen una vaga a la bugaderia Ilunion per reclamar "un sou digne"

CCOO i UGT es desmarquen de les aturades convocades pel sindicat CGT

Exterior de les instal·lacions de la bugaderia industrial Ilunion a Riudellots de la Selva.

Exterior de les instal·lacions de la bugaderia industrial Ilunion a Riudellots de la Selva. / David Aparicio

Joel Lozano

Joel Lozano

Girona

Els treballadors de la bugaderia industrial Ilunion de Riudellots de la Selva estan cridats a vaga el 28 i 29 d'abril i el 19 i 20 de maig. La plantilla preveu realitzar aturades completes de l'activitat durant 48 hores amb l'objectiu de reclamar "un sou digne". 

De les 180 persones que formen la plantilla de l'empresa, s'espera que secundin aquesta vaga el personal de neteja, mecànics i operaris de planta, que són els que tenen els salaris més baixos de la companyia, segons detalla el delegat del comitè d'empresa i secretari de CGT de bugaderies industrials a Catalunya, David Musquera. Altres membres de l'empresa, com oficinistes o transportistes, no preveuen que se sumin a les aturades. 

Un salari per "poder arribar a final de mes"

La principal reclamació de la plantilla és millorar els salaris. "A l'hora de passar els sous de brut a net, la majoria dels treballadors estan cobrant per sota del salari mínim", exposa Musquera. "Volem un sou digne per poder arribar a final de mes", relata.

Des del sindicat denuncien que fa mesos que intenten negociar amb l'empresa, també propostes més enllà de l'aspecte econòmic, però la companyia "no ha volgut negociar". "L'única concessió que la direcció de planta ha accedit a fer per sobre del que estableix el conveni va ser pujar el descans que era de 20 minuts a 30 minuts", diu el representant de CGT.

Exterior de les instal·lacions de la bugaderia industrial Ilunion a Riudellots de la Selva.

Exterior de les instal·lacions de la bugaderia industrial Ilunion a Riudellots de la Selva. / David Aparicio

Musquera també crítica el comportament que la direcció d'Ilunion. "Es va comprometre davant del Departament de Treball, quan vam fer la mediació, a fer una reunió abans de la vaga amb tot el comitè per veure si podíem arribar a un acord", tanmateix, assegura que "24 hores després ens envien un correu dient que es desdiuen del que van firmar i que no volen negociar res ni fer cap reunió amb el comitè".

CCOO i UGT es desmarquen

El comitè d'empresa compta amb quatre representants de CGT, quatre de CCOO i un d'UGT. CGT és l'únic sindicat que dona suport a la vaga. "Tot i estar d’acord amb la reclamació de millores salarials, no secundem la vaga", exposen CCOO i UGT a través d'un comunicat conjunt. 

Els dos sindicats consideren que "cada reivindicació ha de negociar-se en l’àmbit corresponent". CCOO i UGT expliquen que fina ara s’han estat negociant els plusos de diumenge, els calendaris laborals, els torns i "totes aquelles situacions específiques a la nostra planta". En aquest sentit, creuen que "els increments salarials sempre han estat negociats en el marc del conveni col·lectiu del sector i són d’aplicació a totes les empreses que en formen part, amb la qual cosa tenen un efecte regulador de la competència entre empreses".

A més, critiquen que el sindicat convocant "mai ha tingut la voluntat de comptar amb la resta de seccions sindicals que formem la majoria del comitè d’empresa". "Tant la Secció Sindical d’UGT com la de CCOO vam rebre un correu electrònic, com a ultimàtum, en què se’ns instava a participar en la vaga i se’ns donava un termini de 4 dies per respondre, amb un cap de setmana inclòs", apunten.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents