Els empresaris de Roses alerten que el retard urbanístic pot frenar la competitivitat
L’Associació d’Empresaris Roses–Cap de Creus situa el planejament com a clau per a l’activitat econòmica i demana simplificar tràmits

Participants en el tercer debat del cicle Xerrades per a la Revolució Turística 2.0. / Associació d’Empresaris Roses – Cap de Creus

L’Associació d’Empresaris Roses–Cap de Creus ha reclamat aquest dimecres més coordinació entre administració i sector privat per evitar que el retard en el planejament urbanístic limiti l’activitat econòmica i la competitivitat del municipi. La petició s'ha exposat durant el tercer debat del cicle Xerrades per a la Revolució Turística 2.0, dedicat a l’urbanisme i celebrat a l’Hotel 1935 de Roses.
El president de l’entitat, Miquel Gotanegra, ha demanat fixar un full de ruta compartit. "Hem de marcar un pla estratègic conjunt i complir-lo", ha afirmat. Gotanegra ha vinculat el desenvolupament dels instruments urbanístics amb el dia a dia de les empreses. "Des del sector empresarial pressionarem perquè es puguin desenvolupar plans generals i estudis perquè les nostres empreses siguin més competitives. Si no es desenvolupen, ens frena per poder avançar", ha dit .
En la mateixa intervenció, ha defensat que el municipi pot créixer sense incrementar la pressió sobre el territori si disposa d’eines i planificació: "A Roses és possible un creixement sostenible i hem de posar les eines". També ha apel·lat a la simplificació burocràtica i a una coordinació institucional que permeti passar del debat a decisions.
El model de ciutat que proposa la Generalitat
La sessió ha inclòs la ponència de la directora general d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura de la Generalitat, Elisabet Cirici, que ha situat l’urbanisme com una palanca per adaptar la ciutat a reptes com la mobilitat i el canvi climàtic. Cirici ha plantejat tres eixos per al futur de Roses: una ciutat compacta (amb densificació i menys expansió dispersa), una ciutat connectada (integrada amb transport públic i mobilitat activa) i una ciutat basada en la natura (amb infraestructures verdes com a element estructural).
Segons Cirici, aquest enfocament pot ajudar a reduir costos econòmics i ambientals, equilibrar usos residencials i turístics i reforçar l’atractiu de la destinació, amb el paisatge i els espais verds com a part de la planificació econòmica en municipis turístics. També ha defensat la necessitat de governança supramunicipal per planificar àrees d’activitat econòmica i sistemes urbans amb més eficiència, amb cooperació entre municipis.
Subscriu-te per seguir llegint
- David Uclés: 'Vull que posi que no em sento còmode amb l'entrevista
- Catalán: «Vaig haver de demanar festa a la feina per anar a jugar un partit de Segona A amb el Figueres»
- Condemnen la constructora a pagar 543.290 euros pel litigi del cost de la Clínica Girona
- Torna l'estafa de l'asfalt a les comarques de Girona: dos detinguts i cinc investigats
- Pas endavant en el Campus de Salut: així serà el nou Trueta segons el projecte guanyador
- Dani Cabezas: 'Vaig trucar els pares des de l’hotel per dir-los que havia debutat a Primera
- Per què el BCE recomana guardar efectiu a casa? Els diners físics, clau si fallen les targetes i els pagaments digitals
- La Fageda inverteix en nova maquinària que permetrà generar nous llocs de treball i elaborar nous productes