12 de març de 2019
12.03.2019
Diari de Girona

El màrqueting empresarial centra un projecte Erasmus+ de l'institut Ermessenda

El centre ha treballat dos cursos amb quatre socis més de Finlàndia, Irlanda, Grècia i Polònia

11.03.2019 | 23:56
Els estudiants gironins, amb els seus socis europeus, la setmana passada.

L'institut de secundària Ermessenda, de Girona, encara els últims mesos d'un projecte europeu Erasmus+, anomenat Ecobusines, en el qual comparteixen dos objectius amb centres de Finlàndia, Irlanda, Grècia i Polònia: millorar el domini de l'anglès i adquirir nous coneixements sobre el món empresarial. Per fer-ho, s'ha creat una empresa virtual de màrqueting que ha dissenyat campanyes de publicitat per a empreses reals, com la cooperativa La Fageda, en el cas gironí.

Els socis de l'institut Ermessenda en aquest programa, que va començar el setembre del 2017 i es tancarà l'agost vinent, són l'Aleksis Kiven Koulu, de Siuntio (Finlàndia); el Coláiste Chomain, de Rossport (Irlanda); el 2nd Peiramatiko Gymnasio Athinon, d'Atenes (Grècia); i el Zespó Szkolno-Przedszkolny w Smardzewicach, de Smardzewice (Polònia). La setmana passada, una delegació formada per vint alumnes i vuit docents va visitar Girona, dintre de les mobilitats previstes en el projecte. A l'Ermessenda, quinze estudiants participen activament en el desenvolupament de tot el projecte, i cinc més es van oferir per acollir companys estrangers durant l'intercanvi.

Campanyes publicitàries

El medi ambient, l'emprenedoria, les noves tecnologies i el màrqueting són els quatre eixos empresarials que s'han treballat dins l'Erasmus, corresponents als àmbits a què pertanyen les empreses per a les quals l'alumnat ha fet campanyes publicitàries. Tal com van detallar des de l'institut gironí, en alguns casos s'ha promocionat la vessant de protecció del medi ambient de les companyies i en d'altres, com en el cas de La Fageda, la seva feina social i d'inclusió en favor d'un col·lectiu vulnerable. Les altres empreses sobre les quals s'ha treballat són la grega Apivita, de productes cosmètics bio; la polonesa Euroglas, fabricant de vidre ecològic; i l'irlandesa Bioshell, amb certificació ISO 9001 que produeix envasos per a medicaments.

En cada viatge, a més de beneficiar-se de l'intercanvi cultural que suposa contactar amb persones d'altres països, l'alumnat realitza una sessió de treball a l'empresa triada, on presenten la campanya de publicitat que han desenvolupat exclusivament per a ella. També es fan sessions de formació i una pluja d'idees, amb tallers i xerrades en anglès. Pel que fa al disseny de les campanyes, cada institut es fa càrrec, de manera rotativa, d'un dels cinc departaments en què s'han organitzat: disseny gràfic, vídeo, impacte mediambiental, disseny web i disseny per a d'altres mitjans.

Alemanya i Eslovàquia, els propers

D'altra banda, de cara al curs vinent, l'institut Ermessenda planifica un intercanvi a Irlanda per a l'alumnat de 3r i 4t d'ESO que vulgui perfeccionar l'anglès. A més, iniciarà un Erasmus+ nou, en aquest cas amb Alemanya i Eslovàquia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook