20 de març de 2019
20.03.2019
Diari de Girona

Aules antiracistes al Vallvera

Alumnes de primer de Batxillerat de l'institut saltenc organitzen una jornada contra el racisme

20.03.2019 | 14:15

El rebuig al racisme i la voluntat de crear «aules antiracistes» als centres educatius fonamenten un projecte impulsat per alumnat de l'institut Vallvera, de Salt. Per aquest dijous, Dia internacional contra el racisme i la xenofòbia, han organitzat una taula rodona amb tres dones significades en la lluita contra el racisme: Adama Boiro, mediadora sociocultural i membre de l'Espai Antiracista Girona-Salt; Mercè Duch, integrant de la campanya Tanquem els Centres d'Internament d'Estrangers (CIE); i Faitha el Mouali, tècnica d'acollida, economista i pertanyent a la Unitat contra el Feixisme i el Racisme.

El pavelló esportiu del Vallvera acollirà aquesta «Jornada antiracista», el 21 de març, a partir de les 6 de la tarda, una iniciativa que s'organitza amb el lema «Parlem de racisme, fem aules antiracistes» adreçada a tota la comunitat educativa de l'institut –alumnat, professorat, claustre, equip directiu i la resta de personal.

Expertes ponents

La intervenció d'Adama Boiro se centrarà en el racisme i les situacions de discriminació que es produeixen a Salt, fent esment al racisme institucional. Un tema que també tocarà Mercè Duch, qui parlarà, especialment, de les vulneracions de drets als CIE. I, per la seva banda, Faitha el Mouali exposarà diferents tipus de racismes, en què consisteix la islamofòbia i el racisme existent a les aules.

Un dels promotors de la iniciativa ha explicat que volen impulsar una transformació social, treballar la sensibilització, potenciar la interculturalitat als centres educatius i expandir el projecte «Aules antiracistes» amb el propòsit que «l'alumnat s'autoorganitzi i treballi l'eix antiracista». Per fer-ho, els estudiants del Vallvera volen «dotar-nos d'eines educatives per poder identificar, assenyalar i revertir conjuntament el racisme més visible, el social, i el més invisibilitzat, l'institucional».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook