L'institut Sant Feliu de Guíxols ha utilitzat la dansa per reforçar el treball en equip, l'autoestima i la motivació del seu alumnat, en una iniciativa que la setmana passada va mobilitzar 120 noies i nois de quart d'ESO. Tots ells van participar en la creació d'una coreografia de grup que van representar en una actuació oberta al públic en general.

Sota la direcció del coreògraf professional, l'alemany Wilfried van Poppel, creador del projecte educatiu «Cinc dies per ballar», els joves van canviar les classes pel ball, fent pinya cada matí per donar forma a un espectacle que divendres a la nit van portar a l'escenari del Teatre Auditori de Sant Feliu de Guíxols. Aquest muntatge, que per a molts estudiants ha estat la seva primera experiència en el món de la dansa o del teatre, va tancar una setmana de feina que no ha servit només per introduir els alumnes en els processos creatius i per ensenyar-los moviments de ball, sinó també perquè aprenguin habilitats socials i valors com la igualtat, la cooperació, la solidaritat, l'empatia o el compromís.

Convivència a través del ball

«Si les persones poden ballar juntes, també poden conviure juntes» és el lema de van Poppel que recorre el projecte «Cinc dies per ballar», que l'institut Sant Feliu de Guíxols ha posat a l'abast del seu alumnat de 15 i 16 anys. Uns joves que, la setmana passada, van dedicar sis hores diàries a treballar en una coreografia de grup que va tenir com a resultat l'espectacle PA.RA.DE.

L'exercici es va emmarcar en un programa pedagògic que sorgeix de l'experiència dels coreògrafs Wilfried van Poppel i Amaya Lubeigt en el món de la dansa i el teatre comunitaris. Ambdós es van desplaçar a Sant Feliu de Guíxols, juntament amb tres ballarins més i un assistent de la seva companyia de dansa i teatre DE LooPERS, amb seu a Bremen.

L'institut va destacar que, amb aquesta iniciativa, ha volgut treballar la cohesió social en un centre que escolaritza alumnat molt divers, entre una part del qual ha detectat una elevada desmotivació pels estudis en els últims anys.