Cinc experts en diferents àmbits del comàrqueting van explicar els elements clau de la seva professió, tan teòrics com pràctics, a professorat i alumnat dels cicles formatius del Departament de Comerç i de batxillerat de l'institut Santa Eugènia, de Girona. Aquests xerrades es van emmarcar en la quarta edició de la jornada Comarketing, celebrada a l'Espai Marfà.

L'organització va anar a càrrec del Departament de Comerç i Màrqueting del centre, amb els estudiants de primer curs del cicle formatiu de grau superior de Gestió de vendes i espais comercials. El director, Francesc Martí, va presentar l'acte.

Cinc professionals

Un centenar de persones van escoltar els cinc experts, entre els quals hi havia la cofundadora de DobleSEO, propietària d'EO! Comunicació i creadora del canal de YouTube Evacuinera, Eva Olivares, que va parlar de la tècnica de posicionament SEO.

Un altre ponent va ser el fundador de l'empresa OKMarketing i responsable de màrqueting a Baluwo.com, l'exalumne de l'institut Santa Eugènia Sally Balde.

Més tard va intervenir una altra antiga alumna del centre i fundadora de Serveis Marketing, Alexandra Tamas, que va analitzar la xarxa social Linkedin -és tècnica en Comerç internacional i Gestió comercial.

Les ponències van continuar amb una explicació de l'evolució del màrqueting en el sector automobilístic, a càrrec del cap de Màrqueting i Control de qualitat de Renault Girona, Àlex Díaz -llicenciat en Publicitat i Relacions públiques.

Finalment, Brigittee Cerfontaine va parlar de les marques globals. Cerfontaine va ser responsable de desenvolupament de marca de la multinacional nord-americana Procter & Gamble, que gestiona productes com Ariel, Gillette o Fairy.

Una actuació musical de l'alumna Gabriela Gómez i un audiovisual elaborat pels estudiants del cicle formatiu van tancar la jornada.