17 de setembre de 2019
17.09.2019
Diari de Girona

L'escola pública s'organitza per reivindicar el seu paper transformador de la societat

Centres, entitats i el món universitari, amb participació gironina, impulsen un congrés que a partir del 5 d'octubre iniciarà debats territorials arreu de Catalunya L'objectiu és donar visibilitat al sector públic i definir vies de millora a través de l'educació

16.09.2019 | 23:50
La segona jornada participativa, celebrada al maig a Girona.

L'escola pública s'ha organitzat per reivindicar-se, debatre i proposar vies de millora de la societat a través l'educació. Aquests són els objectius principals del primer Congrés de l'Educació pública, que el proper dissabte 5 d'octubre es presentarà oficialment a Barcelona, en un acte obert a tota la comunitat educativa i impulsat per centres de tot el territori, també de les comarques de Girona.

Fa mesos que es mantenen reunions participatives arreu de Catalunya per dotar de contingut el congrés i definir les línies de treball d'un procés que s'allargarà fins a la primavera del 2020, amb jornades i debats territorials en el quals l'escola pública discuteixi i decideixi sobre ella mateixa.

Després de mesos difonent el projecte, el 25 de maig el grup impulsor de la iniciativa va organitzar una jornada de centres; dos dies després de trobar-se amb el conseller d'Educació, Josep Bargalló, i el director general de Professorat i centres públics, Ignasi Garcia Plata.

El congrés s'eixopluga en la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica (MRP) de Catalunya i es va posar en marxa a partir d'una primera trobada entre escoles i persones relacionades amb l'educació, entitats i el món universitari.


Respostes als reptes educatius

El propòsit, tal com expliquen al seu web, és aconseguir que l'escola pública tingui una presència clara a la societat i «definir propostes alternatives als reptes de transformació educativa», mitjançant la coordinació i l'intercanvi d'experiències i coneixements.

Per fer-ho, hi participen i es tenen en compte totes les etapes i modalitats educatives, des d'educació infantil, primària i secundària, fins a educació especial o formació de persones adultes.

El tret diferencial que reivindiquen amb més èmfasi és que l'organització va a càrrec dels mateixos centres públics.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook