El sindicat CCOO ha llançat una campanya per «influir» en l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat amb l'objectiu que s'incrementi la partida destinada a l'educació inclusiva. CCOO demana que l'escola inclusiva sigui una realitat dos anys i mig després que se n'aprovés el decret, segons el qual els alumnes amb necessitats educatives especials s'escolaritzaran en centres ordinaris. El sindicat denuncia la «doble llista d'espera» que pateixen aquests alumnes: primer, perquè se'ls reconeguin les necessitats de recursos i, després, per rebre'ls. Segons càlculs del sindicat, a Catalunya hi podria haver almenys 38.000 alumnes susceptibles d'un informe de reconeixement que no el tenen i 49.000 que no reben els suports necessaris.

Amb els lemes «Per una educació inclusiva amb garanties» i «Stop llistes d'espera», CCOO va denunciar ahir «el greu problema de la manca de recursos» per desplegar el decret de l'escola inclusiva, del 2017, i va lamentar les «irresponsabilitats polítiques de les dues pròrrogues pressupostàries». El sindicat mira ara als comptes d'aquest any, que està previst que s'aprovin en les properes setmanes, i va advertir que amb l'actual proposta no s'arribaran «a pal·liar ni les necessitats més urgents».

El secretari general de la Federació d'Educació de CCOO, Manel Pulido, va defensar que s'hauria de doblar com a mínim la partida prevista en els comptes per a l'escola inclusiva per donar-hi el primer impuls. La responsable de polítiques educatives de la Federació d'Educació, Teresa Esperabé, va advertir que a l'escola també hi ha llistes d'espera que pateixen els alumnes amb necessitats educatives especials, que «de vegades s'han d'esperar mesos i anys per rebre, primer, l'informe de reconeixement i, després, els recursos necessaris». CCOO s'està reunint amb associacions de la comunitat educativa, de mestres i de famílies, i amb representants polítics perquè la campanya vagi més enllà del sindicat. Per conèixer la situació de l'escola inclusiva, el sindicat ha fet un qüestionari que han contestat 353 centres, el 90% dels quals són públics.