Els deures sempre han estat un tema que genera conflicte i debat. Els nens espanyols dediquen entre 6 i 7 hores a la setmana a fer els deures, 2 hores més de les que realitzen la mitjana dels països europeus. Molt són els defensors però també els detractors a parts iguals que qüestionen la conveniència o no dels mateixos i molts també els estudis realitzats sobre aquest tema per a analitzar si el temps dedicat a les tasques escolars a casa, influeixen o no finalment en els resultats acadèmics.
Un d'aquests estudis i que a més es troba entre els més prestigiosos, és el realitzat per Cooper, Patall i Robinson que va durar més de setze anys. En ell es va observar la incidència dels deures en el rendiment escolar i es van adonar que si bé en els nens amb edats entre 6 i 11 anys no donaven bons resultats, en canvi sí que eren significatius en estudiants de secundària.
També van marcar el temps d'estudi que ha de dedicar-se aproximadament al dia per a influir de manera positiva en les notes, ja que un temps superior no modificaria els resultats. Aquests eren:
En l'estudi reflectien que inclús més que els deures, la influència positiva era causada per altres factors com el mateix sistema educatiu, la relació amb el professor o les tutories personalitzades.
Entre els principals avantatges que suposa fer deures, trobem:
Els que els seus desavantatges, destaquen:
Per tant, la conclusió extreta seria... Deures? Sí, però en una quantitat justa, sempre depenent de l'assignatura i deixant espais per a l'entreteniment i la vida familiar.