Salt'Educa reclama desplegar un pla pilot amb mesures extraordinàries per combatre la segregació escolar al municipi. L'associació alerta que actualment hi ha un «xup-xup de fractura social» a Salt perquè no hi ha un repartiment igualitari d'alumnat vulnerable entre les escoles, tant entre les públiques com amb les concertades, i això fa que les aules no reflecteixin la realitat social de la població. Mostafà Shaimi i Èlia Llinàs han assegurat que el Decret d'admissió i programació de l'oferta educativa encara no s'ha desplegat del tot i això perpetua les desigualtats. Salt'Educa llança la campanya 'Compartim poble, compartim escola' per lluitar contra prejudicis i garantir la igualtat d'oportunitats per als infants saltencs.

«La gent que veus als carrers de Salt, quan passeges, quan vas al supermercat, al metge, quan agafes l'autobús, és la mateixa que hi ha a l'escola dels teus fills i filles? A Salt, la resposta és no». Aquesta frase és la que encapçala el tríptic que ha editat Salt'Educa en el marc de la campanya de sensibilització que llancen per combatre la segregació escolar. Va acompanyat de material gràfic, com vídeos amb testimonis o il·lustracions, i la programació de xerrades i activitats per denunciar la situació i reclamar mesures. Salt'Educa reclama a la Generalitat que s'apliqui un pla pilot amb mesures extraordinàries per garantir la igualtat en el repartiment d'alumnat vulnerable i evitar «l'apartheid» que, afirmen, es viu a la població. En aquest sentit, remarquen que hi ha desigualtat tant entre públiques com, sobretot, amb les concertades que tenen menys alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu. Mostafà Shaimi i Èlia Llinàs han afirmat que aquesta situació perpetua les desigualtats i impedeix garantir el dret a la igualtat d'oportunitats entre els infants.

A més, també han alertat que si no s'hi posa remei com més aviat millor, al final s'està «hipotecant» el futur de la població que derivaran en problemes de convivència. Entre les mesures que sostenen que ha d'incloure aquest pla pilot hi ha una reflexió sobre la zonificació (actualment a Salt hi ha zona única) amb una intervenció «quirúrgica» per garantir que la realitat social es reflecteix a cada centre educatiu. També aposten per una gestió «equilibrada» de la matrícula viva que inclogui les concertades per als alumnes que arriben a mig curs i oferir formació antiracista a docents, tècnics municipals i al conjunt de la ciutadania.

En aquest punt, l'objectiu és superar «recels» i garantir una «homogeneïtzació» de les escoles i instituts, que faci que l'educació que s'hi imparteix sigui la mateixa i que augmenti el coneixement i la relació entre saltencs de diferents realitats socials i culturals. Salt'Educa, acceptant la contradicció que suposa per ser una plataforma que defensa la pública, sosté que, d'entrada, una de les solucions demana equilibrar la reserva de places per a alumnes vulnerables entre les públiques i les concertades, encara que sigui a través de dotació econòmica. També denuncien que el Decret d'admissió i programació de l'oferta educativa encara no s'ha desplegat del tot i que, a més, es queda curt per a la realitat d'algunes poblacions, com Salt, i reclamen que es combati el «frau» que hi ha darrere de «la fuga» d'alumnat de la població que va a estudiar a escoles públiques o concertades de Girona o de poblacions veïnes.