El cap de llista d'Unió a les comarques gironines per a les eleccions del 27-S, Xavier Dilmé, ha posat l'accent en la necessitat de donar un impuls a l'aeroport de Girona-Costa Brava com a motor econòmic i turístic a la demarcació. Dilmé ha assegurat que Unió treballarà per fer possible una gestió territorial de la infraestructura i l'arribada d'un baixador del Tren d'Alta Velocitat (TAV) que permeti connectar l'aeroport de Vilobí d'Onyar amb el de Barcelona. Per a Unió, l'objectiu és impulsar polítiques que permetin desestacionalitzar el turisme. El cap de llista insta la candidatura Junts pel Sí (JxSí) a posicionar-se i detallar les polítiques que emprendrà en aquest àmbit.

"Aquest equipament té una importància cabdal per a l'economia de les nostres comarques i una de les prioritats en relació al turisme: desestacionalitzar la temporada", ha assenyalat el cap de llista d'Unió, que aquest dissabte ha visitat les instal·lacions de l'aeroport de Girona.

Dilmé ha assegurat que veuen "amb preocupació" la davallada que ha patit l'aeroport en els darrers anys. "L'aeroport està perdent pistonada i la principal responsable és l'administració del PP de Madrid, que aquests anys ha estat clarament regressiva i clarament negativa per als interessos de l'aeroport", ha criticat el candidat.

Per aturar aquest retrocés, Unió aposta per una gestió territorial de la infraestructura. "Reivindicarem el que des de sempre hem fet des de CiU i ara des d'Unió: la gestió de l'aeroport des del territori, des d'institucions públiques i privades", ha concretat Dilmé. El partit sosté que és important que en aquest nou model de gestió hi estiguin representats els sectors econòmics i turístics i que s'impliquin "en la gestió diària tenint en compte les necessitats específiques".

Xavier Dilmé ha insistit també en la necessitat de millorar la connexió de l'aeroport a través del TAV. "Estem a mitja hora de l'aeroport de Barcelona amb alta velocitat, l'aeroport de Girona ha de convertir-se en la quarta pista de l'aeroport del Prat, igual com passa en altres ciutats de la Unió Europea que tenen aeroports interconnectats entre ells a unes distàncies de 30-40 minuts", ha detallat Dilmé.

El cap de llista critica que "ni PP ni PSOE, des de Madrid, ens han permès arribar als nivells de gestió que estem demanant perquè aquest aeroport sigui rendible, viable i generador de riquesa per al territori". Alhora, Dilmé ha criticat "la indefinició" de JxSí en aquest àmbit i l'ha emplaçat a posicionar-se.

"Una de les candidatures independentistes, la CUP, amb la qual Junts pel Sí compta poder governar l'endemà del 27-S, està en contra de les ajudes de promoció de les rutes de Ryanair", ha assegurat Dilmé que emplaça el cap de llista de Junts pel Sí a explicar si aposten per continuar incentivant aerolínies o no.

"Nosaltres impulsarem polítiques de promoció perquè aquestes noves línies siguin viables i volem saber si la CUP influirà de tal manera el nou govern que aquestes ajudes desapareixeran i, per tant, perdrem la poca cosa que encara tenim", ha exposat Dilmé. "Estem molt preocupats amb tot això i amb els pronunciaments radicals de la CUP al respecte", ha conclòs el cap de llista d'Unió a Girona.