El PDeCAT que finalitza l'1 de setembre d'aquest any. El cap de llista de les comarques gironines, Jaume Dulsat, acompanyat del seu número 2, Jordi Masquet, i l'ex-director general de Transports Pere Padrosa, es van reunir ahir a la sortida de Figueres Nord per reclamar que es faci efectiva la finalització de la concessió i no hi hagi pròrrogues.Segons recorden des del PDeCAT, «la fi d'aquestes concessions arriba sense que s'hagi resolt quin ha de ser el futur de les vies d'alta capacitat a Espanya». Per a Dulsat, «de cara a un futur proper, cal un sistema de capacitat de manteniment de vies ràpides com l'eurovinyeta». En aquest sentit, recorden que aquesta és l'aposta que ha defensat la Generalitat en diverses ocasions i que també proposen diferents patronals del sector, com la Cambra de Contractistes d'Obres o Foment del Treball.

Padrosa, per la seva banda, considera que «la fi d'una concessió que ha durat més de 40 anys és una gran notícia pel sector, que s'esdevé en un moment crucial de transformació del sector del transport per carretera i l'intermobilització en relació amb el ferrocarril». De tota manera, Masquef va recordar que «la reducció de freqüència de trens i els mals horaris del TAV entre Figueres i Barcelona fa que molts usuaris i treballadors es vegin obligats a utilitzar el transport privat i l'autopista».

· Consulta tota la informació sobre les eleccions catalanes