La cap de llista al Congrés d'En Comú Podem per Girona, Marta Sibina, aposta per alliberar els peatges de l'AP-7 al seu pas per Figueres en comptes de desdoblar l'N-II perquè aquesta és "una inversió innecessària". La candidata assegura que els tres carrils per sentit de l'autopista poden funcionar "com una ronda oest de la ciutat". "A més del cost de la inversió, cal una anàlisi seriosa del conjunt d'infraestructures que trinxen l'Empordà abans de projectar-ne de noves", va indicar la candidata. En matèria d'infraestructures, Sibina també aposta per recuperar el projecte per soterrar el tren convencional a la capital de l'Alt Empordà, perquè aquesta és una "reivindicació històrica" que permetria millorar la mobilitat a l'interior de la ciutat.

Sibina va apostar clarament per evitar construir noves infraestructures a l'Alt Empordà, en clara referència a la duplicació de la Nacional. "La construcció del tercer carril a l'autopista, a més de l'obligació dels camions de circular-hi, fan innecessari desdoblar la N-II, i només caldria executar algunes obres per millorar-ne la seguretat", va considerar. La cap de llista d'ECP aposta per aprofitar l'AP-7, alliberar els dos peatges que té l'autopista a Figueres i fer que funcioni com una "ronda oest". A més, Sibina també vol construir una tercera sortida que enllaçaria amb la N-260 i l'estació del TAV.