Esquerra Republicana va criticar ahir el «menyspreu» dels governs tant del PP com el PSOE per les infraestructures gironines. El número 2 al Congrés, Joan Margall, va explicar que confiaven que, després de la moció de censura, el Govern de Pedro Sánchez tindria més sensibilitat amb les infraestructures viàries i ferroviàries de la demarcació, però no va ser així. De fet, Margall va lamentar que el diputat socialista per Girona, Marc Lamuà, no liderés cap reivindicació dins del Govern del PSOE per tal que s'invertís en les infraestructures que havia estat demanant quan ell mateix estava a l'oposició. Per això, van assegurar que cal una ERC forta a Madrid per defensar els interessos dels gironins.

Els números 1 i 2 del Congrés, Montse Bassa i Joan Margall, el cap de llista al Senat, Jordi Martí, i la candidata a l'alcaldia de Figueres, Agnès Lladó, van anar ahir fins a l'N-II, a l'alçada d'Hostalets de Llers, per denunciar el dèficit d'inversions en infraestructures gironines per part de l'Estat. Bassa va recordar que, en els últims anys, el Govern de l'Estat només ha executat un 13% de les inversions que tenia previstes en infraestructures a les comarques gironines, i que el projecte de pressupostos de Sánchez per aquest 2019 -que no es va arribar a tramitar- rebaixava un 26% les inversions en aquesta matèria a la demarcació. Per això, va denunciar els «incompliments constants» tant del PP com del PSOE a la xarxa viària i ferroviària de la demarcació.

«Manca d'influència»

Margall, per la seva banda, va lamentar la manca d'influència que tenen el PP i el PSOE gironins davant dels seus respectius governs a Madrid. «El PSC de Girona no ha mogut ni un dit perquè es fes el que demanaven quan estaven a l'oposició,», va assenyalar. També va criticar que el Govern de Sánchez rebaixés els últims pressupostos del PP, «que ja eren un escàndol». Per això, va considerar que «ni PP ni PSOE de les comarques gironines tenen cap força» per poder garantir inversions a la demarcació i va assegurar que per això és necessària la força d'Esquerra al Congrés.

Per la seva banda, el candidat al Senat, Jordi Martí, va assegurar que l'Alt Empordà és la comarca que millor exemplifica aquest dèficit d'infraestructures, ja que el desdoblament del tram nord de l'N-II està pendent des de fa anys. «Ni tan sols sabem encara com el planteja el Govern: el tram d'Orriols a la Jonquera està dividit en sis projectes diferents, i semblava que se'n volia fer un únic de global, però en aquests moments estem en stand-by», va lamentar Martí. També va criticar que quedin pendent projectes com l'A-26 entre Figures i Besalú o l'N-152 entre Ribes de Freser i la Molina. Finalment, va repassar «els retards i incompliments» en trams de l'N-II com Maçanet-Sils o Maçanet-Tordera, que finalment no es desdoblarà, i va reivindicar l'alliberament dels peatges de l'autopista un cop acabi la concessió.