Quan es tarda i quant val desplaçar-se des de l'Ajuntament de Salt fins a l'Ajuntament de Girona? Per poder-ho respondre, alguns integrants de les candidatures CUP-Crida per Girona i Independents per Salt-CUP van fer ahir a la tarda aquest recorregut amb diferents mitjans de transport: a peu, amb Girocleta i amb bicicleta, amb autobús, amb moto i amb cotxe. Amb aquesta acció, la CUP va voler posar de manifest les "dificultats de mobilitat" que hi ha entre Girona i Salt, en funció del transport que s'utilitza. La candidata de la CUP a Girona, Laia Pèlach, va afirmar ahir que Girona i Salt "estan desconnectats, si es parla en matèria de mobilitat".

"No hi ha un carril bici que enllaci els dos municipis i tampoc hi ha parada de Girocleta a Salt", va afegir Pèlach, que va subratllar que la CUP aposta per estendre aquest servei al municipi veí de Girona. De fet, Pèlach va explicar que, després de l'acció d'ahir, la formació calcularà quina és la despesa energètica, econòmica i de diòxid de carboni de cada mitjà de transport per determinar quin és el més eficient. En la mateixa línia, la cap de llista de la CUP a Girona va destacar que, en matèria de mobilitat, per a la seva formació la primera prioritat és el vianant, a continuació la bicicleta, tot seguit el transport públic i finalment el vehicle privat.

Trobada amb Celrà

En paral·lel, Pèlach es va reunir ahir amb el candidat de la mateixa formació a Celrà, Dani Cornellà. Els dos alcaldables de la CUP van intercanviar visions al voltant de la relació entre ambdós municipis i van anunciar dues propostes. D'una banda, la creació d'un carril bici que enllaci Celrà amb Girona. De l'altra, un pla d'usos compartit entre els dos municipis per al castell de Sant Miquel, que actualment pertany a Girona, malgrat que històricament havia format part de Celrà.