Vins i Caves Castillo Perelada ja exporta el 40 % de la seva producció -excepte en el cas de vins d'agulla, amb una menor projecció internacional davant la forta presència d'ensenyes italianes o portugueses-, si bé a nivell global són deu països els que absorbeixen el 90% de les seves vendes.

Les principals partides van destinades a Centreeuropa, països nòrdics, EUA i Japó, als quals s'hi ha sumat recentment Sud-amèrica. A més, la companyia veu "molt recorregut" per als seus vins a la Xina i el Brasil. De la mateixa manera, van constatar una creixent acollida per als vins espanyols a Bèlgica, especialment dels caves, una conjuntura "molt positiva" que volen aprofitar, va explicar el director de màrqueting de la companyia, Eugeni Llos Norenberg.

Llos va reconèixer que a l'exterior Castillo Perelada s'enfronta amb vins "extremadament ben fets" de pràcticament tot el món i, a vegades, "a preus irrisoris", sovint procedents de varietats "molt de moda" en determinats mercats que Espanya no produeix.

També va comentar que el vi espanyol "està ben vist al món" i "gaudeix d'un prestigi que hem construït al llarg de molts anys", cosa que es posa de manifest en unes xifres d'exportació en creixement: "Espanya està fent bé les coses".

"Quan arribes a un client internacional rellevant, el primer que fa és posicionar-te al mapa, i si ets un vi espanyol, tenim un avantatge" va afegir amb to competitiu Llos.

Entre els diferents vins que té la companyia destaquen els de Castillo Perelada (DO Empordà i Cava), Pescador i Cresta (vins d'agulla i DO Catalunya) i Casa Gran del Siurana (DOQ Priorat), Finca Cucó i Etnic de la DO Montsant i Can Ràfols dels Caus (DO Penedès).

D'aquesta manera, Vins i Caves Castillo Perelada preveu augmentar les seves vendes un 5% el 2013, fins a 40 milions d'euros, malgrat un context complicat de crisi economia. Entre les exportacions, té una seixantena de països.

Noves aportacions

Entre les últimes aportacions destaca Finca La Melonera, un nou celler integrat a l'entorn de la Muntanya de Ronda, subzona de la DO Sierras de Málaga, de la qual tenen el 22 % de les accions.

S'han invertit 5,5 milions d'euros per a la compra de la finca, plantació de vinyes i construcció del celler. L'any passat van llançar els primers vins amb vendes de proximitat i en aquest exercici llançaran "La Encina del Inglés" a nivell internacional animats per l'acollida de crítics i experts.

En dos anys, sospesen produir un vi "de gamma molt alta" exclusivament amb aquest raïm, cultivat entre els 600 i 900 metres d'altura per evitar la calor estival andalusa.