El sector del transport per carretera i de la logística no passen pel seu millor moment, però algunes empreses segueixen creixent. És el cas del grup gironí Calsina & Carré, que acaba de duplicar la capacitat logística de la que disposa al CIM Vallès, a Santa Perpètua de la Mogoda. Amb una plantilla de 460 treballadors, Calsina & Carré és la principal empresa del sector a la demarcació i va tancar el 2012 amb una facturació de 74 milions d'euros.

Segons avançava el diari econòmic Expansión, l'empresa giornina va obrir el centre logístic del Vallès per a donar suport a la seva seu de Pont de Molins, que estava saturada. Inicialment, va contractar al CIM Vallès un edifici d3e 1.200 metres quadrats, que s'ha quedat petit, el que ha obligat la companyia a logar un nau siutada al costat, de dimensions similars, amb nou molls de càrrega i descàrrega, oficines i aparcament.

Per al moviment de mercaderies, la companyia disposa d'una flota de transport amb 350 camions. Actualment, les empreses del grup Calsina i Carré donen feina a 460 treballadors -20 més que l'any passat- i van registrar una facturació de 74 milions d'euros.

Aquesta empresa familiar va ser fundada per Jaume Carré i Cristina Calsina l'any 1971. A partir dels anys 90, la companyia amplia la seva activitat després de la incorporació dels seus fills Maria Cristina, Josep Maria i Ramon. El salt definitiu del grup arribaria amb el canvi de segle. Els últims anys han estat els del creixement i la internacionalització.

Així, l'any 2000 es construia el nou magatzem de Pont de Molins i es fundava el "Grupo Calsina Carré y JJ Servicios Logísticos" a Àvila. Un any més tard, s'obria el primer centre a Roquetes, el segon a Tarragona després del de Valls (1998). També el 2001 es posava en marxa del "Grupo Calsina Carré y Rangel", a Portugal. Era el primer pas cap a la internacionalització del grup gironí, que es consolidaria l'any 2003 amb la posada en marxa d'empreses pròies a Tunisia i Marroc.

L'expansió internacional de Calsina Carré continuaria el 2005 amb la fundació d'European Logistics a Pitesti (Rumania), on un any més tard s'inauguraria un magatzem.

A finals de la passada dècada, Calsina & Carré va ampliar les seves oficines centrals de Pont de Molins i va posar en marxa inversions a Tuníssia i l'obertura d'una nova delegació a París.

Amb la nova nau a la CIM Vallès, el grup compta amb una superfície propera als 50.000 metres quadrats.

Darrerament, Calsina & Carré ha estat objecte de crítiques per part dels sindicats, per ser una de les primeres empreses del sector en deixar d'aplicar el conveni del transport, que havia caducat.