16 de abril de 2018
16.04.2018

La despesa en menjar preparat es dispara un 21% en tres anys

Aquesta xifra arriba de la mà d'una tendència a la baixa en el temps dedicat a la preparació dels àpats · Actualment es destina mitja hora a cuinar el dinar i uns vint minuts a fer el sopar, segons un informe de Kantar

16.04.2018 | 10:46
Diferents productes de menjar preparat en un supermercat.

La despesa que els espanyols van destinar a comprar menjar preparat es va disparar un 21% entre el 2014 i el 2017. Aquesta xifra arriba de la mà d'una tendència a la baixa en el temps dedicat a la preparació dels àpats, que actualment és d'una mitja hora en el dinar i uns vint minuts en el sopar.

Aquestes són algunes de les dades que es desprenen de l'estudi Claus per adaptar els mercats a les demandes del nou consumidor d'aliments frescos a Europa, els Estats Units i Àsia, que ha elaborat la consultora Kantar Worldpannel a petició de Mercabarna, que la setmana passada va presentar un avanç en roda de premsa.

Es tracta d'un ampli estudi basat en una mostra de 177.000 llars i tretze milions d'entrevistes anuals fetes durant tres anys a diferents països d'Europa, l'Àsia i els Estats Units. Malgrat que els ciutadans d'aquestes zones cada vegada volen dedicar menys temps a preparar els àpats, incrementa la seva preocupació per mantenir una alimentació saludable basada en productes frescos, ecològics i de proximitat.

«El que té poc temps, encara que seria millor que tingués un millor hàbit alimentari més saludable, potser no té més remei que demanar una fórmula de menjar diferent. Del que es tracta és que també sigui bo i saludable», va destacar el director general de Mercabarna, Josep Tejedo, que va apuntar que aquest serà un dels grans reptes de les empreses en el futur.

L'envelliment de la població serà una altra de les claus que marcaran el consum alimentari en el futur, ja que les persones grans tenen més necessitat de cuidar-se i, en conseqüència, aposten pels productes frescos, les hortalisses i el peix en més proporció que els joves.

Aquest fenomen també tindrà conseqüències en els hàbits de compra, ja que moltes persones d'edat avançada viuen soles i prefereixen anar a comprar poca quantitat per evitar carregar amb grans pesos. «El mercat haurà d'oferir varietats d'aliments frescos més transportables o buscar fórmules perquè els productes més voluminosos, com les síndries o els melons, siguin més fàcils de portar», va destacar el president de Mercabarna, Agustí Colom.

En general, els consumidors cada vegada compraran menys producte fresc a grans superfícies o hipermercats, i en el seu lloc apostaran per les compres a través d'internet o, físicament, en establiments de proximitat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook