El transport públic gironí va tancar el 2019 amb un 4,25% més de passatgers, que representen un total de 320.000 validacions més respecte a l'any anterior. Amb la superació dels 8 milions de viatges, s'ha constatat un canvi de mentalitat a la població que ha fidelitzat el transport públic per als seus desplaçaments diaris en comptes del vehicle propi, contribuint d'aquesta manera a la reducció d'emissions contaminants.

Des de l'Associació Transports Girona (Asetrans) valoren molt positivament el creixement, tenint en compte que el mes d'octubre els viatgers dels serveis urbans de Girona van baixar pels talls de la Gran Via de Jaume I i les manifestacions. «Quan hi ha una aposta per augmentar l'oferta de transport públic, la demanda respon», afirma Àlex Gilabert, president d'Asetrans.

L'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l'Àrea de Girona preveu per a aquest 2020 un creixement de l'ús del transport públic, tot i l'increment d'un 2% de les tarifes. L'entrada del 2020 ha vingut acompanyada de l'actualització de les tarifes del transport públic gironí. L'ATM de Girona va acordar pujar un 2% de mitjana el preu dels bitllets d'autocar que engloben les comarques del Gironès, el Pla de l'Estany i la Selva. Aquest increment ha afectat principalment les tarifes dels títols integrats, com la T-10, T-10/30 i T-50/30, que estaven congelades des de l'any 2014, i dels títols mensuals T-Mes i T-familiar nombrosa i monoparental, que no s'havien modificat des del 2013.

Així doncs, el preu de la T-10 ha augmentat 30 cèntims i ha passat a costar 11 euros per a trajectes d'una sola zona. La T-10/30, que permet fer 10 viatges en 30 dies, ha pujat 20 cèntims i té un cost de 9,70 euros; mentre que la T-50/30 és el bitllet que més ha notat l'increment de tarifes juntament amb la T-Mes. Des del passat mes de gener és 1,20 euros més cara amb un preu de 35 euros i la T-Mes val 47 euros. Com que també es va acordar congelar els títols propis dels operadors, fent incidència sobretot en el bitllet senzill, que ja va augmentar en 5 cèntims l'any 2019 (1,75 euros), l'increment total del conjunt del sistema ha estat del 0,95%.

En aquest sentit, les targetes sense contacte reutilitzables, que serveixen per carregar i recarregar els títols del transport del sistema tarifari de l'àrea de Girona, han mantingut el preu d'adquisició. A més a més, s'ha eliminat el cost d'adquisició i emissió de la targeta T-12, que ha passat a ser gratuïta.

Segons dades de l'ATM, la preferència a l'hora d'escollir el bitllet el 2019 va continuar sent la T-10, amb un creixement del 9,2% respecte a l'any anterior, seguida dels títols T-Mes i T-50/30, amb un increment del 8,57% i 8,17%, respectivament.