La frase resumeix l’esperit. «No us deixeu entabanar. Estem al vostre costat. Hi som!». El Col·legi de Mediadors d’Assegurances fidel a la seva tradició de posar en marxa diferents campanyes aquest any aposta per una que pretén per un costat posar en alça la figura del mediador i, a la vegada, que serveixi de denúncia per denunciar precisament alguna mala praxi.

En aquest sentit, des del col·legi s’assegura que la campanya, relacionada amb la bancassegurança, busca potenciar la figura del mediador d’assegurances col·legiat i denuncia que la «la banca segueix vinculant la contractació d’assegurances a la concessió de préstecs i hipoteques, incomplint almenys tres lleis». Segons el col·legi, aquestes tres lleis són: La Llei de defensa dels consumidors i usuaris; la Llei de mediació d’assegurances i reassegurances de 2006 substituïda per la transposició de la IDD, mitjançant RDL i la Llei de defensa de la competència». S’explica que «tots coneixem l'evident falta de transparència en la informació que es dona al client. En molts casos no s'obliga a la contractació però se suggereix, incita o es recomana la contractació, en una situació d'abús de posició dominant». La pràctica de vincular la concessió d'un crèdit a la contractació d'una assegurança té, segons el col·legi, «una altra derivada: en moltes ocasions, s'ofereix un preu més alt o unes cobertures per damunt de les necessitats reals de qui contracta. Malauradament, les administracions i el regulador segueixen consentint una pràctica que va contra el lliure mercat i contra els drets dels clients, que en el moment de demanar un crèdit estan en una situació d'inferioritat evident». Per això el paper del mediador és fonamental. «En cas de dubte, és qui assessora sobre les cobertures reals necessàries, el preu mitjà de mercat i el ventall de possibilitats que existeixen per cobrir el requisit per formalitzar un crèdit».