09 de març de 2011
09.03.2011
opinió

arribaré tard, vaig a 110 km/h

09.03.2011 | 01:00
arribaré tard, vaig a 110 km/h

"No és estrany que el diputat popular i pilot Gustavo de Arístegui exigeixi que el límit s'elevi a 150 km/h, que coincideix amb la velocitat de creuer del cervell de Rajoy"

Amb la reducció de la velocitat màxima de 120 a 110 quilòmetres per hora, el ciutadà mitjà invertirà un minut diari addicional a la carretera. Una catàstrofe per a les nostres ajustades agendes. La magnitud del crebant que ens causa el Govern s'adverteix millor per acumulació. Al cap de l'any, ens sostreu el temps que passem en un sol dia davant del televisor. És a dir, ens castiga a una jornada anual sense Belén Esteban, fins on arribarà el sadisme de Rubalcaba. No és estrany que el diputat popular i pilot Gustavo de Arístegui exigeixi que el límit s'elevi a 150 quilòmetres per hora, que coincideix amb la velocitat de creuer del cervell de Rajoy.
Conduir a 110 és un malbaratament de l'existència humana, a aquesta velocitat es necessiten quinze dies per a la circumval·lació del planeta. En compensació, la mesura ofereix una excusa ideal per als retards. Arribaré tard, vaig a 110. L'alentiment democratitzador -qualsevol ferralla pot arribar a aquesta velocitat- minvarà la productivitat o la competitivitat, si algú és capaç distingir-les. El mercat hauria de plantejar-se la compravenda de quilòmetres/hora, equivalent al tràfic d'emissions. Un conductor es compromet a no superar els 100 quilòmetres per hora, i ven els deu restants a un altre pilot amb més urgència. Sempre les dues Espanyes, ràpida i lenta.
Zapatero és el campió mundial de les mesures absurdes amb efectes secundaris  benèfics. La reducció de velocitat no alleujarà la factura energètica. De fet, el Regne Unit estudia apujar-la de 110 a 130, amb els mateixos propòsits d'estalvi. Sempre sospitem que la conducció per l'esquerra altera les lleis físiques. A canvi, el descens moderarà la carnisseria a les carreteres. Si la relació amb la seva pròtesi automobilística no fos testicular, el mamífer antropomorf reconeixeria que perd el control a partir dels 100 quilòmetres per hora. De passada, hauria d'imposar-se al peu de la lletra una velocitat mínima de 70 a les autopistes, i vaporitzar amb un làser els vehicles que es neguen a superar-la. Radical, però també estalviaria vides.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit