09 de març de 2011
09.03.2011

Cap mort en accident de trànsit en el primer dia amb el nou límit de velocitat

El Govern insinua que la mesura presa a Espanya podria ser seguida pels altres països europeus

09.03.2011 | 01:00

El primer dia d'aplicació del nou límit de velocitat de 110 quilòmetres per hora a autopistes i autovies, que va entrar en vigor a les sis del matí de dilluns, va concloure sense cap víctima mortal a les carreteres espanyoles, un fet que només va ocórrer en quatre ocasions en tot l'any passat. La Direcció General de Trànsit (DGT) va destacar que la reducció de la velocitat no va tenir cap incidència en el trànsit rodat, si bé encara no s'han precisat les dades de velocitat mitjana a les carreteres o del nombre d'infraccions comeses en tractar-se d'una sola jornada, que no són significatives des del punt de vista estadístic.
D'aquesta forma, encara que els dilluns són el dia de la setmana amb una probabilitat més alta de patir un accident de trànsit, superant els divendres, segons l'últim estudi de la Unió Espanyola d'Entitats Asseguradores i Reasseguradores (UNESPA), les primeres vint-i-quatre hores d'aplicació de la rebaixa de la velocitat màxima es van tancar sense cap accident mortal a les carreteres.
En aquest sentit, la nova limitació reduirà els morts per accident de trànsit al voltant d'un 10 per cent a l'any i suposarà un estalvi del consum de carburant de l'1,5 per cent en comparació amb el 2009, segons les estimacions incloses en un informe de l'Associació d'Enginyers de Trànsit (AIT).
Així, l'AIT va assenyalar que "resulta evident que la reducció de velocitat mitjana suposarà una millora de les dades de seguretat viària", ja que, a menor velocitat, hi ha una menor disparitat de les velocitats, es disposa de més temps per reaccionar davant de qualsevol incident i la gravetat de l'accident és menor.
Per part seva, el ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, va insinuar que la decisió del Govern de rebaixar la velocitat màxima a 110 quilòmetres per hora podria ser seguida per la resta d'Europa. "Ja veurem què passa al final amb la velocitat a Europa", va reflexionar el ministre al Senat, tot defensant les mesures d'estalvi energètic en assegurar que l'Executiu "no tira pilotes fora", sinó que "afronta els problemes".

Defensa de Zapatero
Hores abans, el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, va defensar la tasca de l'Executiu per estalviar energia, i va explicar que mentre el Gabinet "ha posat en marxa vint mesures", el PP no n'ha exposat cap. Finalment, l'expresident del Govern José María Aznar va qualificar la política energètica de l'Executiu de "concurs d'ocurrències" i "joc d'adhesius".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook