Un informe elaborat pel centre de Mitjans, Reputació i Intangibles de la Universitat de Navarra indica que existeixen més de 25.000 aparicions en premsa en les quals s'acusa explícitament els productes espanyols de ser responsables de la infecció d'E. Coli. La Universitat de Navarra va destacar que aquest informe assenyala que "l'impacte mediàtic de l'acusació dels productes espanyols com a causants de la infecció d'E. Coli és de proporcions extraordinàries i de conseqüències devastadores per a la marca Espanya a l'agricultura d'exportació". Tal com afirma Francesc Pujol, responsable de l'anàlisi, Espanya apareix com a culpable de la infecció en 30 articles a Der Spiegel, 25 al Frankfurter Allgemeine, 35 a Le Figaro, 7 a The Guardian, 6 a The Independent, 3 al Financial Times , 23 al Washington Post i 5 al Wall Street Journal. Així, la marca Espanya està patint una "intoxicació" que tindrà una negativa repercussió econòmica duradora. Segons l'informe, l'impacte mediàtic de la crisi és massiu, fet que por resultar molt perjudicial.pamplona |europa press/ddg