L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) del Ministeri de Foment ha obert una investigació per recollir informació sobre els aterratges d'emergència a finals de juliol per suposada manca de combustible de tres dels avions de Ryanair el mateix dia a l'aeroport de València. AESA ha iniciat l'esmentada investigació amb l'objectiu de determinar les responsabilitats en les quals pogués haver incorregut l'aerolínia de baix cost irlandesa en l'incident.

Dijous 26 de juliol, tres avions de la companyia van aterrar d'urgència a l'aeroport valencià de Manises, a causa que havien arribat al nivell mínim de reserva de combustible, després d'haver hagut de desviar-se des de Madrid per una tempesta i de sobrevolar València durant prop d'una hora.

La Confederació Espanyola d'Organitzacions de Mestresses de Casa, Consumidors i Usuaris (Ceaccu) ha formulat una denúncia administrativa contra Ryanair davant la Direcció General d'Aviació Civil perquè investigui a la companyia. Ceaccu reclama la imposició a Ryanair d'una multa de 4,5 milions d'euros si es comprova la veracitat dels fets: "Atesa l'extraordinària gravetat dels fets denunciats que han posat en molt sever risc la seguretat de passatgers i que constitueix una pràctica promoguda de manera deliberada per la companyia denunciada". Així mateix, demana una sanció de suspensió de la llicència d'explotació, títol habilitant o drets de trànsit atorgats a l'aerolínia per temps de tres anys.

Per part seva, FACUA-Consumidors en Acció va reclamar a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria que obri "d'una vegada" una investigació sobre Ryanair davant la política d'estalvi de combustible realitzada per l'aerolínia, i va recordar que la companyia irlandesa és la que incorre en major nombre de pràctiques abusives, segons les dades de l'organització. "Algú hauria de recordar-li a Ryanair que no transporta bestiar, sinó persones", va asseverarel portaveu de FACUA, Rubén Sánchez.

Finalment, Ryanair va assegurar que va seguir els "procediments de seguretat aèria establerts" en demanar autorització per a l'aterratge de tres dels seus avions de manera immediata. La companyia va assenyalar que els tres avions van aterrar amb "normalitat" i amb nivells mínims de reserva de combustible per a aproximadament 30 minuts de vol.