En menys de 24 hores, el president de Lufthansa ha hagut de comparèixer altra vegada després del gir de les investigacions en conèixer-se que el copilot Andreas Lubitz, de 27 anys i nacionalitat alemanya, hauria estavellat de forma conscient l'Airbus de Germanwings. El responsable de l'aerolínia alemanya, Carsten Spohr, ahir va reconèixer que ni en el seu "pitjor malson podríem haver imaginat una tragèdia així".

Spohr va afirmar que la companyia estava "consternada" després de conèixer la gravació de la caixa negra de l'avió sinistrat de la seva filial Germanwings i va dir que "el que havia passat era inimaginable". Amb tot, el responsable de l'aerolínia germànica va mostrar absoluta confiança en els seus pilots i en els criteris de selecció que té la principal aerolínia d'Alemanya, i va qualificar el que va passar aquest dimarts als Alps francesos com "l'esdeveniment més horrible en la història de la nostra companyia".

El president de Lufthansa va afegir que no hi ha manera de prevenir un accident així i va explicar que el copilot havia superat les proves mèdiques que es realitzen un cop l'any, però que després de la formació dels pilots no es realitzen proves psicològiques explícites.

En defensa del seu personal i de la forma de contractació, Spohr va afirmar que "seleccionem amb gran cura els nostres pilots i intentem posar l'accent sobre la seva capacitat psicològica abans que puguin prendre el comandament d'un avió". I va afegir que "en principi, tenim els millors pilots del món, que normalment mantenen molt alt el nivell de Lufhsansa, aquest és, esperem, un cas únic", va ressaltar.

Spohr va posar èmfasi que els estàndards de seguretat de Lufthansa són elevats i que volar és el mitjà de transport més segur. També va explicar què pot ocórrer en cas de desmai quan s'està volant. En aquest cas el pilot que surt de la cabina pot introduir un codi a la porta per poder-hi entrar, però aquest procediment es pot bloquejar des de l'interior. "És possible que el comandant introduís el codi a la porta, però que el copilot que era a l'interior ja l'hagués bloquejada per impedir que entrés", va reconèixer el president de la matriu de Germanwings.

Spohr va confirmar també que el copilot hauria pogut bloquejar la porta des de l'interior de la cabina perquè el comandant no pogués entrar ja que "des dels atemptats de l'11 de setembre del 2001 vam canviar els procediments i hem fet l'accés a la cabina impossible, les portes estan blindades i si un dels pilots surt per raons fisiològiques ha de trucar i identificar-se gràcies a un intèrfon amb càmera de vídeo per poder tornar a entrar", va informar Spohr.