El copilot Andreas Lubitz, sospitós d'haver estavellat de forma deliberada als Alps francesos l'avió de Germanwings, va informar el 2009 a l'escola de vol de Lufthansa que havia superat "un episodi greu de depressió", després d'haver interromput durant diversos mesos la seva formació. L'aerolínia alemanya va revelar aquesta nova dada després de realitzar investigacions internes i enviar a la Fiscalia de Düsseldorf documents addicionals sobre la formació de Lubitz i el seu historial mèdic, que inclou un intercanvi de correus electrònics entre el copilot i l'escola de vol. Cal recordar que fa uns dies l'aerolínia havia assegurat que no coneixia els problemes mentals del copilot.

Després que la Fiscalia francesa apuntés el copilot alemany com a causant de la tragèdia, el president de Lufthansa, Carsten Spohr, va informar que el jove havia interromput durant un període de temps la seva formació el 2009, però no va aclarir-ne els motius. L'aerolínia va destacar que, després d'aquesta pausa de diversos mesos, els metges van emetre el preceptiu certificat mèdic que declarava Lubitz apte per volar.

En la documentació facilitada per Lufthansa a la Fiscalia alemanya es troba un intercanvi de correus electrònics entre Lubitz i l'escola de vol, quan el jove havia de reprendre la seva formació. En els correus el copilot facilitava documents mèdics que reflectien que havia superat aquest episodi greu de depressió, va explicar Lufthansa.

L'aerolínia va reiterar el seu compromís de donar suport a tots els extrems la investigació que porta a terme la Fiscalia de Düsseldorf per aclarir un sinistre amb 150 persones mortes i va explicar que no pot facilitar més dades per no anticipar-se al treball de les autoritats.

La investigació alemanya de la tragèdia aèria dels Alps treballa amb la hipòtesi que Lubitz va estavellar l'avió desesperat davant la possibilitat de perdre la seva llicència de pilot a causa dels seus problemes mèdics. El diari alemany Bild va publicar les declaracions d'un investigador del cas en què reconeix que les indagacions apunten que aquest és el "principal motiu" que va portar el copilot a estavellar voluntàriament l'Airbus 320.

"El principal motiu per a nosaltres en aquests moments és que Lubitz probablement tenia por de perdre la seva llicència de vol pels seus problemes de salut", assegura l'investigador, que no és identificat. Així, prossegueix el raonament, tindria sentit que ocultés a la seva empresa les baixes mèdiques que rebia i que visités diferents metges a la recerca d'una segona opinió. Segons diferents informacions, Lubitz havia de renovar la seva llicència de vol aquest juny. El diari Bild va informar que el copilot va estar en almenys tres ocasions a la clínica universitària de Düsseldorf entre els mesos de febrer i març.