Pocs misteris queden per aclarir sobre l'accident de l'A320 de Germanwings als Alps francesos fa una setmana, després que la gravació continguda a la primera caixa negra apuntés a un suïcidi del copilot com a principal hipòtesi de la investigació. Els investigadors continuen buscant la segona caixa negra, la que conté les dades del vol, però els experts consideren que poc aportarà a l'explicació de la tragèdia que va causar la mort dels 150 ocupants de l'aparell.

L'Oficina d'Investigació i Anàlisis (BEA) francesa, encarregada de les indagacions tècniques del sinistre, va explicar que els paràmetres de vol, recollits en la segona caixa, contribuiran a "descriure més precisament, des d'un punt de vista tècnic", el desenvolupament del trajecte.

A partir de la gravació del que passa a la cabina de pilotatge, la Fiscalia de Marsella, al capdavant del cas, va establir que el comandant, Patrick S., va sortir per anar al lavabo mitja hora després de l'enlairament de l'aparell de Barcelona amb destinació a Düsseldorf. En aquell moment, el copilot, Andreas Lubitz, va programar una alçada molt baixa en el pilot automàtic.

La segona caixa negra podrà determinar quina alçada exacta va establir, encara que no és una dada determinant, perquè en tot cas l'aparell s'havia d'estavellar. També apuntarà el moment en el qual Lubitz va començar a programar el descens, dada que no ha quedat registrada amb precisió en la gravació de la primera caixa.

El control aeri francès situat a Ais de Provença va detectar l'estranya maniobra i va intentar posar-se en contacte amb els pilots, sense èxit. Aquesta dada fixarà amb precisió quant de temps va durar la caiguda de l'avió.

Comportament anormal

L'A320 de Germanwings no tenia un comportament normal, ja que en cas d'avaria hauria de virar a esquerra o dreta i, no obstant això, va mantenir el rumb programat. El pilot automàtic no va deixar de funcionar, segons el registre de la primera caixa negra. Aquí va ser quan el control aeri va activar les alarmes.