Airbus Defence and Space ha fet un pas més en la resolució dels problemes tècnics que estan retardant l'entrega dels avions A400M a diferents països i a partir del proper mes de setembre començarà a canviar la caixa d'engranatges o reductora del motor en totes aquelles unitats ja lliurades que així ho requereixin a causa de les avaries detectades.

Aquesta deficiència consisteix en l'aparició de fissures que afecten les hèlixs de l'avió que roten en el sentit de les agulles del rellotge, és a dir, cap a la dreta (els motors 1 i 3). Aquesta avaria es va detectar per primera vegada en un dels avions A400M lliurats al Regne Unit i, des de llavors, tots els països clients de l'avió de transport militar han començat a fer inspeccions.

L'ordre és fer revisions de l'avió cada 200 hores de vol per comprovar si apareixen aquestes esquerdes o fissures en la peça afectada. Una vegada que s'aconsegueixi aquesta fase, Airbus recanviarà la peça defectuosa fins que, de nou, s'arribin a aquestes 200 hores. Les modificacions s'aplicaran primer en les 24 unitats de l'A400M ja en servei a exèrcits de mitja dotzena de països.