Una mica més de 1,3 milions d'euros és la quantitat que el Senat va haver d'afrontar entre gener de 2012 i juny de 2016 pels càrrecs a la targeta de taxi de què disposen els parlamentaris per viatges a la Comunitat de Madrid. Els pagaments formen part del règim d'ajudes per al desenvolupament de les seves funcions, tal com contempla el Reglament de la Cambra. Entre 2012 i 2014, l'agenda del Senat va romandre en blanc a l'agost, de la mateixa manera que al novembre de 2015, amb les Corts dissoltes i a l'espera de la celebració d'eleccions generals. Encara que no hi va haver activitat, les factures per l'ús de taxis van seguir arribant: 15.774 euros en total durant aquests mesos, segons va assenyalar El Mundo.

Una situació similar a la de maig i juny d'aquest any, quan abans de la repetició dels comicis només es van celebrar dues reunions de la Diputació Permanent, composta per 38 membres, dels quals 12 disposaven de cotxe oficial. La liquidació de la despesa en taxis va ascendir a 7.552 euros.

Al marge de valoracions ètiques, les clàusules del contracte del servei són clares: cada targeta lliurada serà "personal i intransferible i podrà ser utilitzada tots els dies de l'any, les 24 hores". L'únic límit són els 3.000 euros de saldo anual amb què compta cada parlamentari.

Hi ha 12 senadors que compatibilitzen el seu escó amb el de diputat autonòmic: vuit d'ells acumulen ajudes per duplicat. El socialista José Cepeda i els populars Juan Soler, Jesús Fermosel i Ana Isabel Mariño no han rebutjat res del que el Senat i l'Assemblea de Madrid posen a la seva disposició. A ells se sumen el portaveu de Podem, Ramón Espinar; el líder del PP a Catalunya, Xavier García Albiol; María Encarnación Moya (PSOE), i Ramón Marcos (Ciutadans), que a 28 d'abril comptaven amb alguns serveis dels que ja disposen per compte autonòmic.