10 de agost de 2016
10.08.2016

Vuit de cada 10 professors rebutgen les avaluacions externes de la Lomce

El 87,6 per cent dels enquestats rebutgen que la nova llei suposi una millora per a l'educació a Espanya

10.08.2016 | 07:10

Un 80% del professorat no universitari rebutja els continguts curriculars i les avaluacions externes de la Lomce per considerar que no són els adequats per a l'educació espanyola, segons dades d'un estudi d'opinió realitzat per investigadors de la Universitat Autònoma de Madrid (UAM).
Més encara, el 87,6% nega que aquesta llei suposi una millora per a l'educació d'Espanya, segons les respostes d'una enquesta realitzada a 6.054 docents i directius de centres públics i privats d'Infantil, Primària i Secundària de tot l'Estat, publicada recentment.
L'estudi va ser elaborat per Héctor Monarca, secretari acadèmic del Departament de Didàctica i Teoria de l'Educació de la UAM; Noelia Fernández-González, docent i investigadora en formació del mateix departament; i César Piedrahita, estudiant de l'últim curs de Matemàtiques.
Preguntats per si era necessària aquesta nova llei, pràcticament el 80% opina que no. De fet, el 87,1% té una consideració baixa o molt baixa d'ella; i el 86,3% estima que no contribueix a millorar la inclusió educativa.
Pel que fa al professorat de l'escola pública, el 80,7% considera que l'educació espanyola no necessitava aquesta llei, proporció que disminueix al 72,1% en el cas dels que ensenyen a centres concertats i privats.
El 83,8% dels docents conclou que la Lomce no afavoreix la professionalització del professorat. El 70,4% discrepa del sistema d'elecció dels directors de centres que ha estat implantat per la llei; i el 77% veu insuficient l'autonomia que atorga a col·legis i instituts. El 75,3% creu que el tractament de les competències educatives que fa la Lomce no suposa una millora respecte la legislació anterior.

Aplicació inadequada
En aquesta línia, el 89,6% pensa que el procés d'aplicació de la reforma no ha estat l'adequat. Set de cada deu ho creuen així «totalment». Gairebé el 82% assegura que té un coneixement alt o molt alt de la Lomce. També el 92,7% assegura que la reforma educativa impulsada pel PP va estar mancada de la participació del professorat. I el 75,1% indica que tampoc es va comptar amb les autonomies.
El 71,3% no esstà d'acord amb el fet que l'assignatura Educació per a la Ciutadania hagi deixat de ser obligatòria per a tots els alumnes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook