La guerra per la Casa Blanca es lliura també a les xarxes socials, amb el candidat republicà Donald Trump, concentrat a Twitter, i la seva rival demòcrata Hillary Clinton, al capdavant d'un esforç en múltiples plataformes que funcionen com a noves empreses de mitjans com BuzzFeed.

Trump, que té 10,9 milions de seguidors a Twitter, es refereix de forma rutinària a la seva contendent demòcrata amb l'etiqueta #CrookedHillary (#LaCorruptaHillary) i ha optat pels atacs frontals no solament contra Clinton, sinó contra l'actual inquilí de la Casa Blanca, Barack Obama, i mitjans de comunicació, en la seva opinió, també corruptes.

Els intercanvis entre un i un altre bàndol pugen amb freqüència de to. A mitjan juny, per exemple, Trump va dir a Twitter: "Obama acaba de donar suport a la candidatura de la corrupta Hillary. Ell vol quatre anys més d'Obama, però és l'únic".

Clinton, que ha aconseguit menys difusió a Twitter, amb 8,2 milions de seguidors, va respondre amb un "esborra el teu compte", en el tuit més sonat de la seva campanya, amb gairebé mig milió de retuits.

Igual que a Twitter, Trump també porta la davantera a Facebook, amb una pàgina que ha aconseguit atreure 10,2 milions de "m'agrada", enfront dels 5,5 milions de la pàgina de Clinton.

Malgrat anar ressagada en aquests dos fronts, la campanya de l'exsecretària d'Estat, exsenadora i exprimera dama nord-americana no abaixa la guàrdia i té en marxa una presència digital en múltiples fronts, amb dotzenes de persones encarregades de crear contingut original, vídeos professionals i mesures per involucrar l'audiència similars a les que usa la publicació BuzzFeed.

El seu blog "The Feed" utilitza diversos escriptors, que signen els articles que produeixen per al lloc com si es tractés d'una operació mediàtica i intercalen també col·laboracions en espanyol en una aparent picada d'ullet a l'important votant hispà.

"Estic molt decebuda amb el fet que el Congrés va iniciar el seu recés abans d'arribar a un acord per garantir recursos dirigits" a la lluita contra el Zika, assegurava en un article publicat en el blog aquesta setmana la mateixa Hillary Clinton.

L'encarregat de dissenyar l'estratègia a les xarxes socials de la campanya de Clinton ha estat Teddy Goff.