Renfe ha venut a "poc més de dotze hores" tota la seva oferta promocional de 25.000 bitllets de trens AVE a 25 euros llançada per commemorar els 25 anys de l'Alta Velocitat, segons ha informat la companyia.

L'operadora ha registrat una resposta "sense precedents" a aquesta oferta que ha provocat una "allau" de visites a la seva pàgina d'Internet i "saturacions i col·lapses" de la mateixa tot i que, segons assegura, es va reforçar amb un servidor addicional . En concret, Renfe assegura que el seu lloc web va rebre un total de 490.000 visites, xifra que multiplica per onze les 42.210 visites comptabilitzades dimarts passat entre les mateixes hores.

De fet, a les 9.00 hores la companyia ja havia venut el 74% de les places ofertes en l'oferta, és a dir uns 18.500 bitllets del total de 25.000 llançats.

"La campanya s'ha convertit en una promoció sense precedents en la història de Renfe, el que ha congestionat per moments la web, tot i que s'ha reforçat amb un servidor addicional", ha indicat la companyia en un comunicat.

"És la promoció que més impacte ha tingut", ha insistit, per oferir les seves "disculpes a tots els viatgers als que la saturació del web hagi pogut causar alguna molèstia".

Segons l'operadora, la "allau" de visites s'ha concentrat en diversos moments durant la matinada, especialment a la mitjanit, quan els bitllets es posaven a la venda, i a primera hora del matí (entre les 7.00 i les 10.00 hores).

"Aquesta allau ha provocat moments de saturació del web malgrat la qual cosa s'han venut progressivament totes les places de la promoció, que ha trencat tots els esquemes previs de llançaments promocionals realitzats per l'empresa en els últims anys", ha apuntat la companyia , que va recordar que la iniciativa tindrà continuació en els propers mesos.

Es tracta de la promoció que Renfe ha llançat per commemorar els 25 anys de l'Alta Velocitat Espanyola. La companyia preveu vendre 250.000 bitllets d'AVE a 25 euros al llarg de l'any, llançant paquets de 25.000 bitllets a aquest preu el dia 25 de cada mes.