28 de maig de 2017
28.05.2017

Milers d'afectats per una caiguda global en el sistema informàtic de British Airways

Un sindicat amb àmplia presència a l'aerolínia defensa que la greu avaria es podria haver evitat si no s'haguessin traslladat a l'Índia els llocs de treball del departament d'informàtica. La companyia assegura que no podrà restablir els serveis fins avui

28.05.2017 | 06:30
Diverses persones demanen explicacions a Barajas.

L'aerolínia britànica British Airways (BA) va informar que «una caiguda global» del seu sistema informàtic va provocar retards i cancel·lacions que van afectar la seva xarxa en àmbit mundial, fet que va provocar que milers de persones resultessin afectades. L'aerolínia va cancel·lar tots els vols previstos per a ahir des dels aeroports londinencs de Heathrow i Gatwick a causa de l'error informàtic global.

British Airways, que va descartar que l'error fos provocat per un ciberatac, va assenyalar que treballava per restablir el servei amb normalitat a partir d'avui, tot i que va afegir que aniria informant dels canvis a través de la seva pàgina web i de les xarxes socials.

L'aerolínia va assenyalar que l'avaria operativa va afectar també el seu servei telefònic, fet pel qual es va haver de comunicar a través del seu web -que en algun moment també va quedar inutilizat- i del seu compte a la xarxa social Twitter.

«Ens estem esforçant per col·locar tots els clients que havien de viatjar en els propers vols disponibles durant el cap de setmana», va explicar la companyia, que va assegurar que «als que no puguin volar se'ls reemborsarà l'import del seu bitllet». British Airways va assenyalar que esperava que la majoria dels vols de llarga distància que havien d'aterrar a Londres arribessin amb normalitat.

L'aerolínia va explicar que treballava per restablir els seus serveis a partir d'avui, però va destacar que era possible que continuessin alguns retards i alteracions. «Lamentem profundament les molèsties causades als nostres clients durant aquest període de vacances», va afegir. Els problemes experimentats per BA coincideixen amb l'inici d'una setmana de vacances escolars al Regne Unit, quan els aeroports estan plens de gent que es disposa a sortir de viatge.

El sindicat britànic GMB, amb àmplia presència a l'aerolínia, va assenyalar que la greu avaria «podria haver-se evitat» si l'empresa no hagués traslladat a l'Índia el 2016 els llocs de treball del departament d'informàtica.

La caiguda de sistema informàtic a tot el món va obligar la companyia a cancel·lar els tres vols programats per a ahir amb sortida des de l'aeroport de Barajas, el que va afectar centenars de viatgers. Alguns d'ells van explicar que l'empresa va procedir a desembarcar els dos vols matinals a Londres retardats per la incidència informàtica, mentre que tampoc es va enlairar l'aeronau que tenia previst sortir a la tarda. Els passatgers del primer dels vols ja estaven a l'avió quan van ser informats pels altaveus de l'aparell que el sistema informàtic de l'aerolínia havia caigut a tot el món.


Iberia opera amb normalitat

Els vols d'Iberia, que forma part del grup IAG amb British Airways, van operar amb normalitat, tot i que la companyia va advertir que els seus vols amb origen a l'aeroport londinenc de Heathrow es podien veure afectats perquè utilitzen els sistemes de facturació del seu soci britànic.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema