L'exministre de Foment José Blanco va assenyalar al Congrés que en la construcció i posada en servei de la línia d'Alta Velocitat de Madrid a Santiago en la qual es va produir el 2013 l'accident del Alvia «no es va tenir en compte el temps electoral», i va recordar que es van complir els terminis d'execució marcats pels contractes. Durant la seva intervenció en la comissió que investiga l'accident que va causar 80 morts i va deixar 144 ferits, va apuntar a més que les modificacions que es van plantejar «van comportar retards» i no una retallada en el temps d'execució per arribar a inaugurar abans de les eleccions de 2011.

En aquest sentit, va reforçar el seu argument assenyalant que durant aquesta època, ell estava sotmès a un escrutini polític i personal tan important que, si s'haguessin avançat els terminis per inaugurar, «hagués estat un escàndol». A més, va puntualitzar que les obres que es van avançar van ser les d'electrificació del tram de Santiago a la Corunya, «però això no té res a veure amb muntatge o seguretat de la via».

Per part seva, la presidenta del Congrés dels Diputats i exministra de Foment quan es va produir l'accident de l'Alvia va assenyalar que «mai vaig donar una instrucció perquè no es facilités tota la informació» que demana el jutge instructor, i va afegir que al contrari, es va posar en coneixement de l'autoritat judicial i de la Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris (CIAF) tot el que es va recaptar. Pastor va afegir que «mai, ni en compareixença pública o privada», ha atribuït la causa de l'accident «a res ni a ningú».