Portugal continua treballant amb la meteorologia en contra per extingir l'incendi declarat dissabte a Vila de Rei, al centre del país, que es va estendre al municipi veí de Mação i s'ha convertit en el més complicat d'aquest estiu. El foc va causar almenys 20 ferits, 8 bombers i 12 civils. Tot i que Protecció Civil dona per controlat el 85% de l'àrea del foc, el perímetre supera els 50 quilòmetres, i la preocupació es va mantenir davant l'empitjorament de les condicions meteorològiques al llarg del dia, que va dificultar les tasques d'extinció.
Les autoritats no han ofert encara xifres oficials de l'abast total de l'incendi, però el Laboratori de Focs de la Universitat de Trás-os-Montes calcula que ja ha arrasat 8.500 hectàrees. Prop de 800 bombers participen en les tasques d'extinció, en què a més treballen gairebé una quinzena de mitjans aeris.
A Sarnadas, un dels llogarets de Mação afectats per l'incendi, els bombers eren ajudats en l'extinció pels veïns, que es queixaven de la tardança a arribar a la zona dels mitjans aeris. «Abans apagàvem els focs els veïns i ara, amb tants mitjans, els focs no s'apaguen», va explicar una veïna.
L'últim | El més llegit |