Renfe ja té a punt tres trens per traslladar pacients afectats per coronavirus entre comunitats autònomes en el cas que siguin requerits per a això per part de les autoritats sanitàries, segons ha informat el ministre de Transports, José Luis Ábalos, en una roda de premsa a la Moncloa.

Els trens tenen ja el vistiplau de l'Agència de Seguretat Ferroviària, que han "validat la seva idoneïtat", i, a més professionals de la sanitat i els serveis d'emergència han realitzat un simulacre de transport en un d'aquests trens a l'estació d'Atocha, a Madrid.

Els trens permeten traslladar 24 pacients cadascun, segons ha detallat el ministre que, a més, ha remarcat que es tracta de vehicles 'híbrids', és a dir, capaços de circular per qualsevol línia ferroviària, tant AVE convencionals, i tant electrificades com no electrificades.

Ábalos ha emmarcat aquesta mesura en "la lluita i el treball que es porta a terme en tots els fronts" que, en aquest cas, passa per "posar el sistema de transports al servei de les institucions sanitàries". En aquest sentit, ha afegit: "El sistema de transports se suma a la lluita contra la pandèmia".

Els trens que Renfe ha medicalitzat són tres unitats de la sèrie S-730, fabricats per Talgo. A més del seu caràcter 'híbrid', els trens tenen el terra a l'altura de les andanes, de manera que faciliten l'entrada i sortida de lliteres.

Segons ha detallat la companyia ferroviària pública quan va anunciar que preparava els trens, en ells viatjarà el personal sanitari que les autoritats determinin, així com mecànics de Renfe i els maquinistes. Els vehicles es desinfectaran després de cada trajecte.

Així mateix, l'operadora va manifestar la seva disposició a habilitar més trens per al transport de pacients si fes falta. A més assegura que s'habilitaran més trens de suport amb unitats de la sèrie 130, els trens AVE fabricats per Siemens.