El procés de reemborsament de les places del Programa de Turisme de l'Imserso, que va ser interromput per la declaració de l'estat d'alarma davant la pandèmia del coronavirus, començarà aquest dijous 7 de maig.

La direcció general de l'Imserso ha informat aquest dimecres que a partir de demà, les empreses Turismosocial i Mundiplan iniciaran el procés de reemborsament de les places del programa i no es cobraran despeses d'anul·lació.

Segons ha explicat l'Imserso, els usuaris rebran en el compte bancari facilitat a l'efecte o la targeta de crèdit o dèbit en què van fer el pagament, la quantitat corresponent, un cop deduïdes les despeses de gestió, que ascendeixen a 6,20% de l'import total del preu del viatge interromput.

A més, ha detallat que no hi ha un termini predeterminat per a realitzar les sol·licituds de reemborsament, encara que els procediments per iniciar la seva tramitació i remetre-les varia en funció de l'empresa que gestiona el viatge.

En el cas dels viatges de turisme de costa insular i de turisme d'interior gestionats per Turismosocial, els usuaris han necessàriament d'enviar una sol·licitud acompanyada de la documentació original del viatge escanejada i els 20 dígits de l'IBAN i nom del titular del compte bancari a l'adreça de correu electrònic reembolsoscovid@turismosocial.com.

En el cas que hagin realitzat el pagament amb targeta de crèdit o dèbit, no cal enviar la informació del compte, mentre que si no disposa de correu electrònic o d'escàner, poden remetre la sol·licitud i documentació a través de correu postal quan cessin les mesures decretades en l'estat d'alarma i es pugui circular lliurement.

En el cas dels viatges de turisme de costa peninsular gestionats per Mundiplan, es pot sol·licitar la devolució a través de la pàgina web de l'empresa, on els usuaris han d'accedir a la seva reserva indicant el seu DNI i Clau facilitada per l'Imserso en la seva carta d'acreditació.

Per realitzar la sol·licitud de reemborsament s'ha habilitat un procés automàtic a la reserva accedint a "sol·licitud de tramitació", on es podrà omplir la informació necessària per procedir al reemborsament.

També es podrà sol·licitar la devolució a través d'una agència de viatges, en aquest cas s'haurà d'acudir quan cessin les mesures decretades en l'estat d'alarma i es pugui circular lliurement.