11 de juny de 2020
11.06.2020
Diari de Girona

Inditex tancarà entre 1.000 i 1.200 botigues fins al 2021, almenys 250 a Espanya

?La companyia anuncia que el coronavirus li ha provocat unes pèrdues de 409 milions d'euros

11.06.2020 | 00:40
Amancio Ortega, amo d'Inditex.

Inditex ha decidit tancar entre 1.000 i 1.200 botigues els anys 2020 i 2021, de les quals entre 250 i 300 estan ubicades a Espanya, segons va informar ahir la companyia, que va anunciar pèrdues de 409 milions d'euros, les primeres des que va sortir a Borsa el 2001, com a conseqüència de l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la Covid-19.

El grup fundat per Amancio Ortega, que ha reduït un 60% el seu dividend total, des dels 0,88 als 0,35 euros, i ha posposat un any el pagament de l'extraordinari, va explicar que el valor net comptable d'aquest pla d'absorcions (tancaments) és de 308 milions d'euros i s'ha inclòs en el compte de resultats del primer trimestre de 2020.

Inditex, que compta amb una xarxa de 7.412 establiments, va explicar que aquest pla, que inclou entre 500 i 600 unitats menys cada any, se centra en botigues que estan al final de la seva vida útil, sobretot dels formats joves i la venda de les quals es pot recuperar en botigues properes i en línia, i en unitats amb un valor net comptable baix (una mitjana de menys de 260.000 euros per botiga).

«Si bé el resultat abans d'impostos corresponent a les botigues a absorbir representa entre el 3% i el 4% del total del grup, s'espera compensar-lo plenament amb l'augment de vendes de botigues properes i en línia i per les eficiències generades per la millora en la funció de compra i la gestió d'inventaris, impulsant un major volum de vendes a preu complet a llarg termini», va explicar la firma tèxtil, que va aclarir a més que aquest pla representa entre el 5% i el 6% de les vendes totals.

Del total de botigues a absorbir entre aquest any i el que ve, entre 250 i 300 corresponen a Zara, seguida de Pull & Bear (entre 140 i 165) i Bershka (entre 135 i 160). L'objectiu de la companyia és comptar amb botigues més grans, ecoeficients, totalment digitalitzades i sostenibles, en les millors localitzacions, i amb major capacitat de venda.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook