Casaments

La Barcelona Bridal Fashion Week més internacional tanca amb èxit

La fira finalitza amb un nou rècord d´assistents en registrar uns 18.900 visitants, un 5% més que el 2016

15-05-2017Meneame
Un dels espais del «Trade fair», zona dedicada al negoci
Un dels espais del «Trade fair», zona dedicada al negoci. Barcelona Bridal Fashion Week.

DDG | BARCELONA La ciutat de Barcelona va ser, fa tres setmanes, el focus d’atenció de les mirades mundials del sector nupcial gràcies a la celebració de la 27a edició de la Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW).

Firmes rellevants de l'univers de la moda bridal i de vestits de cerimònia van participar en aquesta edició, organitzada per Fira de Barcelona, que va comptar amb 308 marques, xifra que suposa un augment del 15% respecte al 2016. D’aquestes, el 65% eren marques internacionals, fet que representa el percentatge més alt de la seva història.

Pel que fa als compradors, van assistir al certamen 850 compradors estratègics contactats directament pel saló procedents d'Europa, Itàlia, Regne Unit, França, Alemanya, Portugal, Bèlgica i Països Baixos. També dels Estats Units, Mèxic i Japó, totes zones focus del saló en el seu procés d'internacionalització.

A falta de les xifres definitives de visitants, es calcula que aquest any 18.900 persones entre els assistents a les desfilades i els professionals del trade fair van acudir a la setmana de la moda nupcial de Barcelona, un 5% més que l’any passat.
D'altra banda, la cobertura mediàtica de l'esdeveniment va estar assegurada per més de 670 professionals dels mitjans de comunicació nacionals i internacionals acreditats.

Les tendències del 2018
Un total de 25 prestigioses firmes van triar la BBFW per presentar les seves creacions de la propera temporada primavera/estiu 2018: Rosa Clarà; Studio St Patrick (de Pronovias Fashion Group); Jesús Peiró; Cristina Tamborero; Sophie et Voilà Collection; YolanCris; Isabel Sanchís; Inmaculada García; Marylise & Rembo Styling; Isabel Zapardiez; Ana Torres; Raimon Bundó, que celebra aquest any el 50è aniversari de la firma; Jordi Dalmau i Matilde Cano; Marco & María; Cabotine by Gema Nicolás; Galia Lahav; Cymbeline; Ramón Sanjurjo; Carla Ruiz; Sonia Peña; Morilee Madeline Gardner; Demetrios, i Pronovias.

La firma catalana Rosa Clarà va ser l’encarregada d’inaugurar el certamen amb una presentació de la seva col·lecció per al 2018. La tendència destacada d'aquesta nova col·lecció són les transparències, que aporten lleugeresa al look nupcial.

La desfilada d’Ángel Sánchez
La Barcelona Bridal Night, celebrada al Palau de Pedralbes de Barcelona, també va ser l'escenari de la desfilada d'Ángel Sánchez, un dels dissenyadors favorits de les celebrities nord-americanes com Sandra Bullock, Eva Longoria o Meryl Streep. L'esdeveniment va comptar amb la presència de personatges famosos com la it girl peruana i promesa del príncep Christian de Hannover, Sassa de Osma; el coreògraf Rafael Amargo; l'actriu Manuela Velasco; la model argentina i esposa de l'entrenador de futbol Diego Simeone, Carla Pereyra; la model espanyola Helen Lindes, o l'actriu Macarena Gómez amb el seu marit, Aldo Comas, entre d'altres.

Segons va afirmar Estermaria Laruccia, directora de Barcelona Bridal Fashion Week, «la creativitat dels dissenyadors s'ha unit a la tradició i a la gran experiència de les firmes de moda per elaborar col·leccions de qualitat molt alta».

Ara, l’objectiu del festival és consolidar-se com la plataforma internacional de l'elit de la moda nupcial i convertir Barcelona en la Bridal Capital. «Els resultats tan positius d'aquesta edició ens impulsen a mantenir la il·lusió i el desig de millorar edició rere edició, ratificant la nostra aposta per la internacionalització i pel nivell de qualitat de marques i buyers», va exposar Laruccia.

Per la seva banda, Marta Raich, presidenta de BBFW, va assegurar que «la passarel·la de BBFW 2017 ha estat un triomf d'alta costura, disseny i qualitat, a més de presentar un escenari espectacular».

Un dels trets més qualificats de la fira és el trade fair, l'espai dedicat als negocis que, enguany, va comptar amb una oferta més plural que mai, internacional i variada, amb més de 20.000 vestits i tot tipus d'accessoris, una presència de buyers molt importants i amb alt poder de compra, amb els quals els expositors han tancat comandes, «Aquestes dades ratifiquen el saló com a dinamitzador econòmic sectorial de primer ordre», va exposar Raich.

La setmana dedicada a la moda per a núvia, nuvi, festa i accessoris tornarà la primavera de 2018 a Fira de Barcelona per presentar les col·leccions 2019 de les grans firmes de la moda nupcial.