Recentment he vist en supermercats un pa (tipus motlle) de forma rodona, molt finet, i que acostuma a portar una mica de cereals que, segons diuen, porta poques calories. Quina diferència hi ha amb el pa de motlle normal?

Aquest tipus de pa comercial de la casa BiMBO, i que es denominen “Thins®” al·legant amb aquesta terminologia en anglès que és un pa “fi” (de gruix), i que te’l “venen” perquè si menges un panet (2 llesques) puguis arribar, amb un pes de menys de 40 grams, a 99 Kcal ingerides.

Observant la informació nutricional per cada 100 grams de producte (i obligatòria perquè la indiquin a l’envàs), s’observa que l’aportació calòrica d’aquest tipus de pa, per aquest mateix pes, és la mateixa que la de la resta de pans comercials. Sense massa diferències.

Només cal comprovar-ho el proper dia que anem a comprar al supermercat, si s’agafa altre pa comercial (de motlle, de panets, o altre format) i un paquet de Thins® (qualsevol de la varietat existent). Si es comparen les dues taules relatives a la informació nutricional dels dos productes, s’observa molt fàcilment que les diferències són mínimes, per cada 100 grams del dos productes de panificació.

Simplement és tracta d’una estratègia de màrqueting, per fer creure que és un pa “més baix en quilocalories”, jugant amb la porció consumida (amb 38 grams de pa podem quedar amb molta gana, també). El que no diuen és que el pa per si sol, sigui el que sigui, no engreixa (ni tampoc ho fa cap altre aliment per si sol). Sinó que, el que incrementa la nostra grassa corporal, són el conjunt de mals hàbits alimentaris (en allò relatiu a les males eleccions alimentàries), a les quantitats i consum calòric diari si és excedent, i de forma sostinguda, el sedentarisme i no descansar suficientment, o anar sempre molt estressat/da, o bé amb un estat anímic molt baix. I tampoc no indiquen que si, enmig del pa hi posem embotit o hi untem crema de cacau, per exemple, estem incrementant calòricament molt aquell entrepà (sigui d’aquest tipus de pa comercial o altre), pel seu contingut afegit en greixos i/o sucres. Això per ells tampoc és important!!!!, mentre la part de màrqueting els funcioni per “enganyar calòricament” als consumidors, fent creure que és un pa diferent a la resta sense realment ser-ho.