Costa Brava
diaridegirona.cat >Costa Brava>Consells per gaudir de la Costa Brava>

Decàleg per estar en forma aquest estiu

Decàleg per estar en forma aquest estiu

Recomanacions que ens ajudaran a ser fidels a la pràctica de l'esport

08-07-2014TuentiMeneame
CARLES COLOMER
.

S'han de tenir clares algunes idees de cara a mantenir-nos ferms en la pràctica de l'exercici físic. Són molts els motius o exuses per les que ens donem per vençuts i abandonem l'esport. La voluntat és esencial en aquest terreny. Aquí teniu alguns consells que ens poden ajudar a reforçar-la.

Quan i a on?

Un dels principals impediments per posar-nos en forma és trobar el millor moment per calçar-nos i sortir a fer esport. Descarta fer esport al matí si ets dels que se li enganxen els llençols, aixecar-se aviat per a fer-ho només servirà per pendre't-ho com una obligació i de seguida ho voldràs deixar. El lloc també es significatiu, has d'evitar gimnassos si odies que el resultat de l'esforç físic es reflecteixi a la teva cara i optar per anar a parcs o pistes a l'aire lliure.

Un forat a l'agenda

Un cop trobat el moment del dia i el lloc a on realitzar l'exercici, converteix-ho en rutina Et serà molt més senzill si ho converteixes en un hàbit, com rentar-te les dents o agafar el correu de la bústia.

Estirar

Abans de començar a fer exercici és important escalfar els músculs, això ens estalviarà més d'una estrebada muscular. No t'oblidis d'estirar al final, ja que evitaràs possibles agulletes.

Troba la mesura

Quan comences a fer esport es important no forçar, portes mesos o anys d'inactivitat i un gran esforç de primeres pot tenir un conseqüències negatives. Moderi la intensitat en els exercicis, començi de manera suau els primers dies i vagi pujant a mesura que avancin les setmanes.

Hidratació

L'esport provoca un gran desgast físic, per això és important preparar el cos. Una hora i mitja abans s'ha de menjar aliments rics en cereals i antioxidants. A més, despres de realitzar l'exercici es convenient prendre una beguda rica en sals, ja que ajuden a l'abrsorció de líquid prevenint la deshidratació.

Busca un company

Compartir un hobby sempre ho fa més amè i motivador. Es aconsellable buscar companys amb aficions iguals i disfrutar de fer esport en grup.

En la varietat hi ha el gust

Fer petites variacions evitarà l'aburriment i la monotonia. Per exemple, si es aficionat a correr, provi a canviar de ruta o agafar algun dia la bicicleta.

Fer cas al cos

Si comences a fer exercici i notes que el teu cos es queixa, escolta'l. Potser haguem realitzat un sobreesforç si hem començat molt fort, no hem escallfat correctament o hem fet un mal moviment.

Paciència

No podem pretendre que el cos reflecteixi els beneficis de l'esport la primera setmana. Posar-se en forma és una carrera de fons.

Menys és més

No sempre tindrem el temps necessari per cumplir la nostra rutina deportiva, el dia que no es pugui dedicar el temps habitual, no s'ha de descartar l'exercici. 20 minuts fent esport sempre serà millor que desaprofitar-los asseguts al sofà.